آسمان اغلب منطقه ها صاف است

به گزارش تور آلمان ارزان، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در غالب منطقه ها کشور آسمان صاف خواهد بود.

آسمان اغلب منطقه ها صاف است

صادق ضیاییان با بیان اینکه براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در غالب منطقه ها کشور آسمان صاف خواهد بود، به پانا: تنها در استان های اردبیل، ارتفاعات گیلان، مازندران، البرز و تهران رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف باران رخ می دهد. همچنین از امروز تا اوایل روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر روز جمعه (12 شهریورماه) تا آخر وقت روز شنبه (13 شهریورماه) به سبب عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و هم شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر در استان های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز و به تدریج از اواخر وقت روز جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه به ویژه در سواحل دریای خزر پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش طی این مدت در استان های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود، گفت: همچنین در این مدت هم دریای خزر مواج و طوفانی است.

ضیائیان با بیان اینکه روز یکشنبه و دوشنبه (14 و 15 شهریورماه) در بیشتر منطقه ها کشور جو پایدار و آسمان صاف پیش بینی می شود، یادآور شد: در این مدت تنها در برخی منطقه ها استان های گیلان، غرب مازندران و اردبیل در برخی ساعات رشد ابر، همراه با بارش پراکنده و خفیف خواهد بود.

به گفته ضیائیان، از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه سرعت وزش باد در شمال غرب و غرب افزایش می یابد که در برخی منطقه ها با احتمال خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود و در استان های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

ضیائیان در ادامه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (12 شهریور) صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 27 و حدبیشتر دمای 38 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (13 شهریور) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 26 و حدبیشتر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1995

به "آسمان اغلب منطقه ها صاف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان اغلب منطقه ها صاف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید