آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد

به گزارش تور آلمان ارزان، نمایندگان مجلس اسپانیا نخست وزیر این کشور را به کوتاهی در کنترل شیوع ویروس کرونا و ارائه آمار غلط از شمار قربانیان متهم کردند.

آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس اسپانیا روز پنجشنبه شاهد نقدها شدید رهبران احزاب از نخست وزیر این کشور به خاطر نحوه کنترل شیوع ویروس کرونا بود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، پابلو کاسادو رهبر حزب پاپیولار اسپانیا در جلسه مجلس با انتقاد از پدرو سانچز نخست وزیر این کشور گفت: در اولین رأی گیری برای تمدید شرایط اضطراری گفتم شما تنها نیستید، در دومین تمدید گفتم اوضاع خوب نیست و امروز باید بگویم این راهش نیست.

کاسادو دولت را به دروغ گویی متهم کرد و خواهان انتشار ارقام واقعی قربانیان بیماری کووید-19 شد. او خطاب به سانچز گفت: شما هیچ اختیار اخلاقی ندارید که از ما وفاداری بخواهید، با این حال ما از اقداماتی که برای کنترل همه گیری بیماری انجام می شوند حمایت می کنیم.

سانتیاگو آباسکال رهبر حزب راست گرای افراطی وکس نیز دولت را به پخش اطلاعات نادرست و فریب رسانه ها متهم کرد.

او خطاب به رهبران احزاب ائتلافی گفت: شما برای خارج کردن اسپانیا از این مصیبت یا جلوگیری از رنج و مصیبتی که به این کشور وارد می گردد یا شما برای آن ایجاد نموده اید، هیچ برنامه ای ندارید.

سانچز معتقد است یکی از بزرگترین چالش های موجود در شیوع ویروس کرونا عدم همبستگی در اروپا است که می تواند کل اتحادیه اروپا را با خطر روبرو کند.

دولت اسپانیا در حال حاضر از ائتلاف احزاب چپ گرا تشکیل شده است و تنها از حمایت 6 حزب کوچک برخوردار است. از سال 2015 چهار انتخابات ملی در این کشور بحران زده برگزار شده است.

روز پنجشنبه وزارت بهداشت اسپانیا گفت تا کنون در این کشور 15238 نفر قربانی این بیماری مرگ بار شده اند و 152446 نفر نیز به آن مبتلا شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1138

به "آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید