اتحادیه اروپا: بحران لیبی راه چاره نظامی ندارد

به گزارش تور آلمان ارزان، اتحادیه اروپا روز دوشنبه طی بیانیه ای تاکید نمود که بحران لیبی راه چاره نظامی نداشته و فرایند سیاسی تنها راه چاره بحران ایت کشور است.

اتحادیه اروپا: بحران لیبی راه چاره نظامی ندارد

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا بار دیگر از تمامی گروه های درگیر در لیبی خواست تا اقدامات خصمانه را متوقف نموده و گفت وگوها را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری لیبی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: هیچ راه چاره نظامی برای بحران در لیبی وجود ندارد و تنها راه چاره این موضوع به وسیله راه چاره سیاسی بر اساس پیشنهادهایی است که اخیرا سازمان ملل مطرح نموده است.

اتحادیه اروپا ضمن اعلام مجدد حمایت از غسان سلامة نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی، از اعضای جامعه بین الملل خواست تا تحریم تسلیحاتی لیبی که توسط سازمان ملل اعمال شده را رعایت نمایند.

اتحادیه اروپا در حالی از کوشش های سازمان ملل در امور لیبی اعلام حمایت می نماید که کشورهای اروپایی موضع واحدی درباره گروه های درگیر در لیبی ندارند.

سازمان ملل دولت وفاق ملی به نخست وزیری فائز السراج را به رسمیت شناخته است، اما مقامات کشورهای یونان، ایتالیا و فرانسه اخیرا با دولت موقت در شرق لیبی که نیروهای آن تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر است، ملاقات داشته اند.

به همین دلیل، روز گذشته نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان با مقام های دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی و ژنرال خلیفه حفتر ملاقات کرد.

لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست فایز سراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال حفتر نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طبرق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 841

به "اتحادیه اروپا: بحران لیبی راه چاره نظامی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: بحران لیبی راه چاره نظامی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید