اتحادیه اروپا: روی موفقیت مذاکرات برجام متمرکز هستیم

به گزارش تور آلمان ارزان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه در مقام هماهنگ کننده برجام قویا روی موفقیت مذاکرات برجام متمرکز است.

اتحادیه اروپا: روی موفقیت مذاکرات برجام متمرکز هستیم

به گزارش ایرنا، پیتر استانو در تبادل نظر با خبرنگاران در بروکسل به سوالی درباره ارزیابی او از نتیجه مذاکرات برجام اینگونه پاسخ داد: ترجیح می دهم در این باره اظهارنظری نکنم، اما خلاصه کلام این است که مذاکرات ادامه دارد، اهداف آن کاملا روشن است و اتحادیه اروپا در مقام هماهنگ کننده برجام تمام کوشش خود را به کار بسته تا این فرایند را به سمت موفقیت راهنمایی کند.

وی توضیح داد: ما قویا در این زمینه متمرکز هستیم.

هجدهمین سلسله نشست های کمیسیون مشترک برجام از 13 فروردین گذشته با هدف فعال کردن برجام و آنالیز احتمال بازگشت آمریکا به این توافق شروع شده است. دور پنجم این نشست، دیروز در گراندهتل وین برگزار گردید و روسای هیات های مذاکره کننده به بحث و آنالیز در مورد آخرین شرایط تبادل نظر های فنی و پیش نویس های اولیه متون و نحوه تداوم تبادل نظر ها پرداختند.

آن ها توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای تبادل نظر در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد گردد.

براساس برنامه اعلام شده، هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام، تبادل نظر های فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید همه طرف ها کاملا مصمم هستند تا برای احیای برجام به یک راهکار دست یابند.

بورل این مطلب را در یک رشته توییت درباره آخرین شرایط مذاکرات هسته ای ایران در وین اظهار داشت و اضافه کرد: دو هفته گذشته پیشرفت مهمی در وین برای احیای توافق هسته ای ایران حاصل شد. کار ساده ای نیست، اما همه هیئت ها سخت کار کردند و مصمم به یافتن راهکار هستند.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی بهترین راه برای کسب اطمینان در مورد بازگشت آمریکا به توافق است، تاکید نمود همه طرفین باید در این زمینه انعطاف پذیری داشته باشند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح نمود که در کسوت هماهنگ کننده آماده است کار خود را دو برابر کند و با همه طرف ها از جمله ایالات متحده آمریکا در این زمینه تبادل نظر و همکاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1824

به "اتحادیه اروپا: روی موفقیت مذاکرات برجام متمرکز هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: روی موفقیت مذاکرات برجام متمرکز هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید