اتحادیه اروپا فعلا مخالف پیوستن روسیه به گروه 7 است

به گزارش تور آلمان ارزان، یک منبع در اتحادیه اروپا گفت این نهاد تا بر طرف نشدن عوامل حذف روسیه از گروه 7 با پیوستن مسکو به این گروه مخالف است.

اتحادیه اروپا فعلا مخالف پیوستن روسیه به گروه 7 است

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک منبع عالی رتبه در ساختار اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه گفت، که اتحادیه اروپا تا رفع شدن عوامل حذف روسیه از جی7 با پیوستن روسیه به این ساختار مخالف است.

این منبع با اشاره به نشست آینده جی-7 در فرانسه به خبرنگاران گفت: باید به صراحت بگویم که اتحادیه اروپا بر این موضع است که دلایل محرومیت روسیه از جی-8 در سال 2014 هنوز باقی است، بنابراین اتحادیه اروپا مخالف ایده دعوت فدراسیون روسیه به جی-7 خواهد بود. دعوت از روسیه برای جی-7 بدون هیچ شرطی، سازنده نیست و نشانه ضعف است.

وزیر امور خارجه روسیه موضع محتاطانه ای در قبال مسئله بازگشت به گروه جی 7 اتخاذ نموده و گفت: اگر درخواست مشخصی را در این باره دریافت کنیم آن را آنالیز خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور اخیرا گفته بود: من فکر میکنم بودن روسیه در این گروه بسیار مناسب است.

گروه هشت یا جی 8 (که فعلاً گروه هفت شده چون عضویت روسیه به حالت تعلیق درآمده) از هشت کشور صنعتی دنیا تشکیل شده است که حدود 65 درصد اقتصاد دنیا را در دست دارند. سران کشورهای این گروه هر ساله یک گردهمایی مشترک با هم دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 456

به "اتحادیه اروپا فعلا مخالف پیوستن روسیه به گروه 7 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا فعلا مخالف پیوستن روسیه به گروه 7 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید