استعلام شرایط سلامت مسافران حمل و نقل عمومی مازندران با جدیت در حال اجرا ست

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- با نظارت مستمر کارشناسان مربوطه استعلام شرایط سلامت مسافران حمل و نقل عمومی مازندران با جدیت در حال اجرا ست.

استعلام شرایط سلامت مسافران حمل و نقل عمومی مازندران با جدیت در حال اجرا ست

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفتر مازندران درساری، مهندس عباسعلی نجفی ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طی بیان این خبر گفت :بر اساس بخشنامه های ارسالی از ستاد مرکزی و در راستای اجرای بند 7 مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا،در مورد عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا ،از اول آذرماه در استان هرگونه جابجایی مسافر به صورت جاده ای بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع شد .

ایشان اضافه کرد: بررسی های به عمل آمده در کشور نشان می دهد که بسیاری از مبتلایان به کووید -19 با وجود دریافت جواب آزمایش مثبت PCR و آگاهی از ابتلا به بیماری, شرایط قرنطیه را رعایت نکرده و اقدام به مسافرت با استفاده از وسایل نقلیه حمل و نقل مسافربری می کنند . لذا به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری زیر ساخت فنی مربوطه جهت استعلام الکترونیکی شرایط ابتلا افراد به بیماری کرونا آماده سازی شد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران خاطر نشان کرد:با عنایت به اینکه سرویس بر خط استعلام الکترونیکی شرایط ابتلا به کووید -19 ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ,درمان و آموزش پزشکی با استفاده از رابط نرم افزاری (وب سرویس)بر اساس پارامترهای ورودی (کد ملی و تاریخ سفر)نتیجه شرایط ابتلا افراد در تاریخ ارسال شده را پاسخ می دهد . بر این اساس در کلیه سامانه های مرکزی ارائه خدمات مسافربری و هم چنین درگاه های فروش بلیت اینترنتی ,پارامترهای مطروحه به ازای هر شخص متقاضی دریافت و استعلام بر خط برای فرد انجام گرفت. به طوری که نتیجه استعلام الکترو نیکی بر اساس تاریخ سفر مثبت اعلام شد از فروش بلیت ممانعت به عمل آمد. (به مدت 14 روز از زمان تاریخ تست مثبت کووید -19)

لازم است :این فرآیند الکترونیکی در لحظه سفر و قبل از سوار شدن مسافر به داخل وسیله نقلیه مجددا به صورت الکترونیکی انجام و در صورت مثبت بودن پاسخ از سوار شدن فرد به وسیله نقلیه جلوگیری به عمل می آید.که خوشبختانه تا به امروز در استان موردی در این زمینه مشاهده نشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1585

به "استعلام شرایط سلامت مسافران حمل و نقل عمومی مازندران با جدیت در حال اجرا ست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعلام شرایط سلامت مسافران حمل و نقل عمومی مازندران با جدیت در حال اجرا ست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید