اعلام هشدار بارش های سیل آسا در 18 استان

به گزارش تور آلمان ارزان، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی بعدازظهر امروز خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و بارش تگرگ در 18 استان هشدار داد.

اعلام هشدار بارش های سیل آسا در 18 استان

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از اوایل وقت امروز شنبه در منطقه ها صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده ها وو کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بخش هایی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و لرستان بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی می گردد.

فردا بارش ها در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه می یابد.

روز دوشنبه گستره سامانه بارشی افزایش یافته و علاوه بر منطقه ها ذکر شده در بخش هایی از زنجان، جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات و دامنه های جنوبی لبرز در استان های قزوین، تهران و البرز فعالیت می نماید و در سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در بخش هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی شده و اوایل وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج می گردد.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز: بعدازظهر شنبه 1400/08/29

زمان خاتمه: دوشنبه 1400/09/01

نوع مخاطره: بارش برف یا باران و در نواحی با اقلیم گرم همراه با رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید.

منطقه اثر:

شنبه 1400/08/29: شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر.

یکشنبه 1400/08/30: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان.

دوشنبه 1400/09/01: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب فارس، اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و در نواحی مستعد بارش تگرگ احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: امتناع از سفر های غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی و مجهز کردن خودرو ها به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2128

به "اعلام هشدار بارش های سیل آسا در 18 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام هشدار بارش های سیل آسا در 18 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید