انتخابات دموکرات ها، بایدن در هر 3 ایالت پیروز شد

به گزارش تور آلمان ارزان، نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات ها حاکی از آن است که جو بایدن با پیروزی در سه ایالت فلوریدا، آریزونا و ایلینوی، 227 موکل انتخاباتی کسب نموده فاصله خود را با برنی سندرز افزایش داده است.

انتخابات دموکرات ها، بایدن در هر 3 ایالت پیروز شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز گذشته (سه شنبه 17 مارس، 27 اسفندماه)، انتخابات درون حزبی دموکرات ها و جمهوری خواستار در سه ایالت آریزونا، فلوریدا و ایلینوی برگزار گردید و علیرغم آنکه قرار بود این انتخابات درون حزبی در ایالت اوهایو نیز برگزار گردد، مایک دیواین فرماندار این ایالت اواخر دوشنبه شب هفته جاری در پیامی توییتری بیان کرد که انتخابات درون حزبی این ایالت به واسطه جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، لغو خواهد شد.

نتایج این انتخابات حاکی از آن است که جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور با کسب 227 موکل انتخاباتی جدید در سه ایالت فلوریدا، آریزونا و ایلینوی پیروز شد و برنی سندرز با کسب 81 موکل انتخاباتی جدید در صندلی دوم این رقابت ها نهاده شد.

تا به امروز، انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 27 ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نووادا، کارولینای جنوبی، آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا، یوتا، آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، واشنگتن، آریزونا و ایلینوی و فلوریدا برگزار گردیده است.

پیت بوته جج در ایالت آیووا به پیروزی دست یافت و سندرز پیروز ایالت نیوهمپشایر و نووادا شد و بایدن در این سه ایالت عملکرد ضعیفی داشت و پس از آن ورق به نفع معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا برگشت و پیروز شد علیرغم آغاز ضعیف خود، پیشتاز گردد و هم اکنون در مجموع با کسب 1147 موکل انتخاباتی، صدرنشین نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شده است و سندرز با کسب مجموع 861 موکل انتخاباتی صندلی دوم رقابت های دموکرات ها را به خود تخصیص داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، تا به امروز مجموع دو هزار و 176 موکل انتخاباتی اعلام شده است که بایدن یکهزار و 147 موکل انتخاباتی را از آن خود نموده است و هر نامزد برای پیروزی نهایی در کارزار مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا به 1991 موکل انتخاباتی احتیاج دارد.

آریزونا

با شمارش 70 درصد از آراء انتخابات درون حزبی در ایالت آریزونا، جو بایدن با کسب 42 درصد آراء و 26 موکل انتخاباتی از مجموع 67 موکل انتخاباتی این ایالت، صندلی نخست رقابت های دموکرات ها در این ایالت را به خود اختصاص داد. برنی سندرز نیز با کسب 30 درصد از آراء انتخاباتی و 22 موکل انتخاباتی در صندلی دوم این ایالت نهاده شد.

فلوریدا

با شمارش 94 درصد از آراء انتخابات درون حزبی ایالت فلوریدا با مجموع 219 موکل انتخاباتی، جو بایدن با کسب 62 درصد آراء و 137 موکل انتخاباتی در صندلی نخست نهاده شد و برنی سندرز نیز با کسب 23 درصد از آراء انتخاباتی و 32 موکل انتخاباتی صندلی دوم رقابت ها را به خود تخصیص داد.

ایلینوی

با شمارش 95 درصد از آراء انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت ایلینوی، بایدن با کسب 59.5 درصد از آراء و 93 موکل انتخاباتی از مجموع 155 موکل انتخاباتی این ایالت، پیروز شد و سندرز با کسب 36.1 درصد از آراء و 46 موکل انتخاباتی، صندلی دوم را به دست آورد.

اوهایو

در حالی که قرار بود طبق برنامه قبلی امروز سه شنبه انتخابات مقدماتی و درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت اوهایو برگزار گردد، این انتخابات به علت ترس از شیوع ویروس کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

فرماندار جمهوری خواه ایالت اوهایو اواخر وقت شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) بیان کرد، در نتیجه شیوع ویروس کرونا انتخابات مقدماتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت برگزار نخواهد شد و به زمان دیگری موکول می گردد.

مرحله بعدی رقابت های انتخابات درون حزبی دموکرات ها قرار بود در تاریخ 24 ماه مارس (پنجم فروردین ماه) در ایالت جورجیا با مجموع 105 موکل انتخاباتی برگزار گردد اما مقام های این ایالت نیز از بیم شیوع ویروس مرگبار کووید-19، انتخابات مقدماتی را به تعویق انداخته و به زمان دیگری موکول نموده اند.

تسریع شیوع ویروس کرونا در آمریکا، موجی از نگرانی را در میان مردم و مقام های این کشور به همراه داشته است و بسیاری از رخدادهای سیاسی به ویژه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

شیوع این ویروس ناشناخته در حالی در ایالات متحده آمریکا به یک مسئله بسیار جدی تبدیل شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این کوشش می کرد تا این ویروس را کم اهمیت جلوه دهد، روز دوشنبه هفته جاری اذعان کرد کشورش ممکن است بابت شیوع کرونا وارد رکود گردد.

رئیس جمهور آمریکا که قبلاً نگرانی های متخصصان از شیوع کرونا را فریبکاری دموکرات ها خوانده بود در ادامه گفت تمرکزش بیشتر بر مبارزه با کرونا است تا اقتصاد. (جزئیات بیشتر)

از طرف دیگر، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران از ابتلای بعضی کارکنان خود به ویروس مهلک کرونا اطلاع داد و گفت که آزمایش کرونای تعدادی از اعضای این وزارتخانه در اقصی نقاط دنیا مثبت بوده است.

شبکه خبری سی ان ان با استناد به آمار مسئولان امور بهداشت و درمان در ایالت های مختلف گزارش کرد که شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور جان باخته اند به 100 نفر رسیده است.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1081

به "انتخابات دموکرات ها، بایدن در هر 3 ایالت پیروز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات دموکرات ها، بایدن در هر 3 ایالت پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید