ایتالیا: چشم انداز حل بحران اوکراین بسیار مثبت است

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا پس از برگزار شدن نشست پوتین و پروشنکو در میلان گفت که چشم انداز حل بحران اوکراین بسیار مثبت است.

ایتالیا: چشم انداز حل بحران اوکراین بسیار مثبت است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا پس از گفت وگوها میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین که صبح آدینه در میلان ایتالیا برگزار گردید گفت که درباره چشم انداز حل بحران اوکراین بسیار مثبت است.

وی که پس از این دیدار که با حضور سران انگلیس، فرانسه و آلمان برگزار گردید، صحبت می کرد، گفت: به طور کلی، من پس از این دیدار بسیار مثبت هستم.

نخست وزیر ایتالیا گفت: من امیدوار هستم که این روحیه (مذاکرات) ادامه یابد.

توافقنامه صلح و آتش بس اوایل سپتامبر در مینسک بلاروس میان دولت اوکراین و مخالفان امضا رسید. اگر چه از آن موقع تا کنون این آتش بس چندین بار نقض شده است.

مقامات فرانسوی اعلام نموده اند که پوتین و پروشنکو اواخر روز آدینه نشست دیگری را با حضور فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار خواهند کرد.

ماتئو رنزی گفت: صبحانه کاری پیشرفت کافی را برای مذاکرات بیشتر فراهم نموده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز نشست صبح آدینه را مثبت ارزیابی کرد چون پوتین صراحتا اعلام نموده که خواهان درگیری و اوکراینی تقسیم شده نیست.

روابط روسیه و اوکراین در پی اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود و درگیری های شرق اوکراین متشنج شده است. آمریکا و اروپا تاکنون چندین دور تحریم مالی و تجاری علیه روسیه اعمال نموده اند. روسیه نیز پیش از این به تلافی این تحریم ها واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع نموده است.

پس از تحولات اخیر اوکراین ناتو حضور نظامی خود در شرق اروپا را به شدت گسترش داده است. روسیه ناتو را متهم نموده است که به بهانه بحران شرق اوکراین به دنبال افزایش نفوذ خود در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای این کشور است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 630

به "ایتالیا: چشم انداز حل بحران اوکراین بسیار مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: چشم انداز حل بحران اوکراین بسیار مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید