آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی در بخش کلاترزان سنندج

به گزارش تور آلمان ارزان، آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی بخش کلاترزان در محدوده شهرستان سنندج با هدف شناسایی آثار تاریخی فرهنگی، آنالیز الگوهای استقراری و مطالعه رابطه میان مکان گزینی محوطه ها و بهره وری از منابع زیست محیطی بر پایه مدارک و شواهد باستانی و فرهنگی انجام شد.

آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی در بخش کلاترزان سنندج

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کیوان رستم پور سرپرست آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی بخش کلاترزان امروز دوشنبه 5 آذر 97 با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرارگیری بخش کلاترزان به عنوان پل ارتباطی این منطقه مابین زاگرس مرکزی و شمال بین النهرین می توان کلید حل بعضی از سوالهای مربوط به فرهنگ های مرسوم در دوره های مختلف را در این بخش جستجو کرد.

او اضافه کرد: انتظار می رود که دوره های مختلف استقراری بخش کلاترزان با زاگرس مرکزی مواد فرهنگی واحدی را ارائه دهند و همچنین بتوان سبکی از سفال های بومی غالب در منطقه کلاترزان را تعریف و معرفی کرد.

به گفته این باستان شناس، مطالعه فراوانی آثار سطحی ، تحلیل بافت های استقراری ، آنالیز روند شکل گیری و تغییر و تحول آثار در تعامل با عناصر فرهنگی، طبیعی، محیطی و تاریخی مبنای مطالعات تحلیلی این تحقیق را تشکیل می دهند.

مجوز آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی بخش کلاترزان توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 229

به "آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی در بخش کلاترزان سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و شناسایی آثار باستان شناختی در بخش کلاترزان سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید