برلوسکنی دست از سر میلان برنمی دارد

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: در ایتالیا همه اخبار به سیلویو برلوسکنی ختم می گردد؛ سیاستمدار و سرمایه داری که با بیش از 70 سال سن هنوز جنجال های زیادی به پا می نماید.

برلوسکنی دست از سر میلان برنمی دارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، در ایتالیا همه اخبار به سیلویو برلوسکنی ختم می گردد؛ سیاستمدار و سرمایه داری که با بیش از 70 سال سن هنوز جنجال های زیادی به پا می نماید.

سیلویو برلوسکنی. متولد: 29 سپتامبر 1936 محل تولد: میلان ایتالیا دارایی: 6.2 میلیارد دلار رتبه در میان ثروتمندهای جهان: 194 تاریخ خرید باشگاه: سال 1986است.

نخست وزیر سابق ایتالیا در سال 1986 باشگاه آ ث میلان را خریداری کرد و پس از گذشت 27 سال همچنان مالک این باشگاه است.

او هرگز قصد فروش و واگذاری این باشگاه را نداشته و می خواهد اکنون آن را حفظ کند، او مدتی پیش اظهار کرد که زمان خداحافظی از میلان فرا رسیده و آمادگی خود را برای واگذاری باشگاه به فرد دیگری خاطرنشان کرد، اما پشیمان شد. در سال های اخیر فشار زیادی روی او وارد شده که باشگاه را به مالک جدیدی واگذار کند.

شروع دوران طلایی با برلوسکنی

برلوسکنی با خرید باشگاه میلان باعث شد دوران بسیار درخشانی در این باشگاه شروع گردد.

این سیاستمدار ایتالیایی با ثروت هنگفتی که داشت مانند بسیاری از مالکان کنونی باشگاه های دیگر مطرح جهان تنها بر حسب علاقه به سمت فوتبال و خرید باشگاه آمد، اما شاید خودش در ابتدا هم گمان نمی کرد مالکیت این باشگاه برای سال های طولانی در اختیار او قرار بگیرد و حتی به یکی از چهره های تاثیرگذار فوتبال ایتالیا تبدیل گردد، همان طور که در سیاست نیز همیشه چهره تاثیر گذاری بوده است.

البته برلوسکنی با همه پرونده های قطور و سیاهی که در این سال ها از خود بر جا گذاشته است برخلاف بسیاری از مالکان متمول باشگاه های مطرح دیگر، بخوبی از فوتبال سررشته دارد.

او در سال 1986 به محض ورود به باشگاه میلان، آریگو ساکی را به عنوان سرمربی جدید تیمش انتخاب کرد و پس از آن نیز بازیکنان بزرگی همچون مارکو فان باستن، رود گولیت و فرانک رایکارد را به میلان آورد تا این باشگاه ایتالیایی وارد عصر طلایی خود گردد.

کسب عناوین قهرمانی در جام های متعدد چهره مقبولی از برلوسکنی در فوتبال ایتالیا ساخت، اما در سال های بعد رسوایی های متعدد این چهره مشهور سیاسی و دخالت های بیش از اندازه اش در امور فوتبالی، ورق را برگرداند و بر تعداد مخالفانش اضافه کرد.

تیم معمولی آقای مالک

برلوسکنی با ثروتی معادل 6.2 میلیارد دلار، صد و نود و چهارمین ثروتمند جهانست. این آخرین رده بندی مجله مشهور فوربس است.

با وجود آن که مالک باشگاه آث میلان ثروتی خیره کننده دارد و با این ثروت می توانست تیم قدرتمندتری از میلان بسازد، اما در سال های اخیر آنقدر در گرداب رسوایی های اخلاقی و مسائل سیاسی فرو رفته که فراموش کرد باشگاهی به نام آ ث میلان وجود دارد. آ ث میلان با وجود این که هنوز یکی از قدرت های سری A ایتالیا به شمار می رود، اما فاصله بسیار زیادی با عصر طلایی خود در دهه های 80 و 90 میلادی دارد و به یک تیم معمولی در اروپا تبدیل شده است البته برلوسکنی که متهم به بودن در مافیای فوتبال ایتالیا و حتی سردمداری آن است در این حال و روز کنونی آ ث میلان نقش پررنگی داشته است. در واقع رسوایی های پی در پی او در سال های اخیر چنین شرایطی را رقم زد.

تیم تحت مالکیت او با اتهام اثبات شده تبانی هم روبه رو شد که عقبگردی بزرگ برای این تیم بود.

برلوسکنی اکنون حضور کمرنگ تری در باشگاه میلانی دارد و دیگر مثل گذشته عهده دار امور اجرایی نیست، او به دلیل مشغله های فراوان (البته بخوانید رسوایی های اخلاقی فراوان و محکوم شدن به هفت سال زندان به دلیل مسائل اخلاقی) آدریانو گالیانی را به سمت مدیریت اجرایی و نایب رئیسی باشگاه برگزیده است.

میلان در سال های اخیر بدهی های زیادی را بالا آورده و همیشه در زمره باشگاه های بدهکار ایتالیایی قرار داشته است. بدهی های این باشگاه در کنار مسائل دیگری که برلوسکنی با آن دارد باعث شد تا به فکر فروش میلان بیفتد تا بیش از این ضرر ندهد، اما به سرعت پشیمان شد.

منبع: جام جم

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 479

به "برلوسکنی دست از سر میلان برنمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلوسکنی دست از سر میلان برنمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید