بهترین تجربیات مرمت در 4 دهه گذشته کشور تدوین و چاپ می گردد

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی گفت: بهترین تجربیات حفاظت، مرمت و احیای بناهای کشور طی 40 سال گذشته تدوین و به شکل کتاب چاپ می گردد.

بهترین تجربیات مرمت در 4 دهه گذشته کشور تدوین و چاپ می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سیدهادی احمدی روئینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: این دفتر مرمت های شاخص و تأثیرگذار سطح کشور را جمع آوری می نماید. معیارها برای انتخاب آثار شاخص مرمتی، طی بخشنامه ای به استان ها ابلاغ شده است و آن ها پیشنهادهای خود را در کارگروهی متشکل از کارشناسان و اساتید حوزه مرمت ارائه می نمایند.

او اضافه نمود: نخستین جلسه این کارگروه شهریور 98 برگزار گردید و تا به امروز پیشنهادهای 22 استان همدان، یزد، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، مرکزی و مازندران در این زمینه موردآنالیز قرارگرفته است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با بیان این که آنالیز آثار مرمتی سایر استان ها نیز تا سرانجام امسال انجام می گردد، گفت: تا به امروز 35 اثر به عنوان مرمت های شاخص در سطح کشور انتخاب شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: پروژه های شاخص مرمتی طی 40 سال گذشته در قالب کتاب اگر تأمین اعتبار گردد هم زمان با هفته میراث فرهنگی در اردیبهشت سال 99 چاپ می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 867

به "بهترین تجربیات مرمت در 4 دهه گذشته کشور تدوین و چاپ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تجربیات مرمت در 4 دهه گذشته کشور تدوین و چاپ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید