بهسازی خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگر

به گزارش تور آلمان ارزان، شهردار منطقه 8 تبریز از بهسازی خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگر اطلاع داد.

بهسازی خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگر

به گزارش خبرنگاران، علی مدبر طی بازدیدی سرزده از این خانه تاریخی ضمن مهم و ارزشمند خواندن این خانه تاریخی، اظهار کرد: طی سال های اخیر خانه تاریخی نیکدل بعد از تملک، در سه فاز زیربنایی و تحکیم بنا، تزئینات داخلی و محوطهسازی بیرونی به طور ماهرانه و زیبایی توسط شهرداری منطقه 8 مرمت شده و اکنون شاهد تبدیل این خانه تاریخی به یکی از پتانسیل های گردشگری تبریز هستیم.

مدبر اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های فراوان این خانه تاریخی، مصمم هستیم طی ماه های آینده کاربری های گردشگری و فرهنگی برای این خانه تاریخی تعریف نموده و به اجرا در آوریم تا روح تازه ای در کالبد این اثر تاریخی دمیده شده و کاربری گردشگری به خود بگیرد.

او ادامه داد: در تمام شهرهای گردشگر پذیر چنین خانه های تاریخی ارزشمند را به کاربری های گردشگری مانند هتل، چایخانه سنتی، نمایشگاههای هنری و موزه تبدیل میکنند که ما هم تمام کوشش خود را برای گردشگر پذیر کردن این خانه تاریخی بکار خواهیم بست.

لازم به ذکر است، خانه نیکدل مربوط به دوره قاجار بوده و در تاریخ 14 مرداد 1382 با شماره 9470 به ثبت ملی رسیده است. این خانه شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضلع جنوبی و حیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا واقع شده است. خانه در دو طبقه ساخته شده و شامل تالار بزرگ مستطیل شکل در مرکز بنا و دو راهرو و دو اتاق جانبی(گوشواره) در ضلع شرقی تالار است و ایوانی ستون دار در ضلع جنوبی بر ارسی های زیبای خانه سایه انداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 633

به "بهسازی خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی خانه تاریخی نیکدل به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید