به زودی هر هفته شاهد 100 هزار مرگ کرونایی خواهیم بود؟!

به گزارش تور آلمان ارزان، رایان در ادامه توضیح داد که تنها 47 درصد کل مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا گزارش شده؛ حال آنکه شمار موارد ابتلا و مرگ در اروپا برغم تثبیت شدن طی هفته گذشته همچنان در سطح بالایی قرار گرفته است.

به زودی هر هفته شاهد 100 هزار مرگ کرونایی خواهیم بود؟!

سازمان دنیای بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از همه گیری ویروس کرونا، نسبت به احتمال جان باختن بیش از 100 هزار نفر طی هر هفته در دنیا بر اثر بیماری کووید19هشدار داده است.

رئیس بخش مدیریت شرایط های اضطراری بهداشتی و پزشکی در سازمان دنیای بهداشت با اعلام این مطلب پیش بینی کرد که در صورت تداوم یافتن شرایط کنونی و با توجه به شیوع گونه های جدید ویروس این بیم وجود دارد که شمار جان باختگان هفتگی کرونا در دنیا از مرز 100 هزار نفر عبور کند.

مایک رایان که روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو سخن می گفت یادآور شد که هفته گذشته دست کم 93 هزار نفر در کشور های مختلف دنیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 جان خود را از دست دادند.

وی از آمریکا و اروپا به عنوان مناطقی یاد کرد که بیشترین شمار مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید19 را در حال حاضر به ثبت می رسانند. به گفته این مسئول سازمان بهداشت دنیای 87 درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در دنیا طی هفته گذشته در کشور های دو منطقه یاد شده گزارش و ثبت شده است.

این در حالیست که دیگر مناطق دنیا در دوره زمانی یاد شده تنها 13 درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید19 را به خود اختصاص داده اند.

رایان در ادامه توضیح داد که تنها 47 درصد کل مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا گزارش شده؛ حال آنکه شمار موارد ابتلا و مرگ در اروپا برغم تثبیت شدن طی هفته گذشته همچنان در سطح بالایی واقع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شرایط همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید19 در دنیا را در حال حاضر پویا و غیر هم گون توصیف کرد و یاد آور شد که با توجه به شیوع گونه های جدید ویروس شرایط بسیار پیچیده تر شده است.

رئیس بخش مدیریت شرایط های اضطراری بهداشتی و پزشکی در سازمان دنیای بهداشت همچنین توضیح داد که سیستم های بهداشتی و کادر پزشکی در بسیاری از کشور های دنیا هم اکنون از حیث ظرفیت پذیرش و خدمات دهی، نیروی متخصص و تامین تجهیزات و دارو تحت فشار شدید قرار دارند.

به گفته مایک رایان 75 درصد از کل موارد ابتلا به بیماری کووید19 در سطح دنیا را افراد 15 تا 64 سال تشکیل می دهند؛ حال آنکه بیش از 83 درصد موارد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید19 در میان افراد بالای 65 سال گزارش شده است.

وی در عین حال توجه مخاطبان خود را به این نکته جلب کرد که 16 درصد از کل مرگ و میر ناشی از کرونا در میان افراد 25 تا 64 سال گزارش شده است.

بر اساس داده های سازمان دنیای بهداشت تا به امروز بیش از 93 میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید در سراسر دنیا جان باخته اند.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1656

به "به زودی هر هفته شاهد 100 هزار مرگ کرونایی خواهیم بود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی هر هفته شاهد 100 هزار مرگ کرونایی خواهیم بود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید