تجهیز کارگاه های آموزش صنایع دستی برای زندان های استان مرکزی

به گزارش تور آلمان ارزان، کارگاه های آموزش صنایع دستی برای آموزش و مهارت زندانیان تجهیز می گردد.

تجهیز کارگاه های آموزش صنایع دستی برای زندان های استان مرکزی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی معاون صنایع دستی استان، 29 بهمن ماه 98 طی بازدید از زندان ساوه از تولیدات کارگاه های صنایع دستی این زندان و کیفیت بالای آثار هنری زندانیان در بخش های قلاب بافی و صنایع چوب ابراز خرسندی کرد و اضافه نمود: تولیدات زندانیان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برای تأمین مربی و تجهیز کارگاه طبق تفاهم نامه با اداره کل زندان ها مساعدت و همکاری می گردد.

او اضافه نمود: آموزش های کوتاه مدت تا به امروز در رشته های گلیم برجسته، آثار فلزی، تراش سنگ های قیمتی، آثار چوبی و قلاب بافی به مدت 100 تا 300 ساعت برگزار شده است.

به گفته کاظمی، پایه و اساس آموزش کلیه رشته های صنایع دستی رشته طراحی سنتی است که این دوره به صورت بلندمدت 9 ماهه برای آموزش زندانیان برگزار شده است.

معاون صنایع دستی استان مرکزی توضیح داد: آموزش زندانیان در شهرستان های اراک، دلیجان، خمین و ساوه انجام می گردد.

او نکته مورد توجه درخصوص این جامعه هدف را استعداد قابل توجه در یادگیری مهارت های فکری و تخصصی در کمترین زمان ممکن و گامی مهم در بازگشت سلامت آن ها به زندگی اجتماعی بیان نمود.

کاظمی اضافه نمود: براساس تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با امور زندان ها، کلاس های آموزش عمومی در رشته های آثار فلزی، تراش سنگ های قیمتی، آثار چوبی، قلاب بافی و طراحی سنتی با همکاری امور زندان ها و صنایع دستی در سه بخش آقایان، بانوان و نوجوانان به صورت مجزا برگزار می گردد.

او در ادامه کسب مهارت، ایجاد درآمد در زندان برای زندانی و خانواده آن ها و برخورداری از حرفه صنعتگری پس از خروج از زندان را ازجمله مزایای برگزاری این کارگاه ها عنوان و بیان نمود: علاوه بر صدور گواهی دورهای آموزشی مهارت صنعتگری برای زندانیانی که دوره می بینند، اداره میراث فرهنگی با همکاری اداره امور زندان ها درزمینه بازاریابی، تبلیغات و برپایی نمایشگاه عرضه و فروش محصولات این زندانیان نیز همکاری و مساعدت های لازم را به عمل خواهد آورد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 984

به "تجهیز کارگاه های آموزش صنایع دستی برای زندان های استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز کارگاه های آموزش صنایع دستی برای زندان های استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید