تدابیر امنیتی در کانادا برای حفاظت از سعد الجبری تشدید یافت

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه های کانادایی از افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از سعد الجبری مشاور سابق ولیعهد عربستان سعودی اطلاع داد.

تدابیر امنیتی در کانادا برای حفاظت از سعد الجبری تشدید یافت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

رسانه های کانادایی گزارش دادند که تدابیر امنیتی در این کشور برای حفظ جان الجبری تشدید یافته است.

این رسانه ها علت تشدید تدابیر امنیتی در این خصوص را کوشش های دستگاه های امنیتی عربستان سعودی برای ترور مشاور سابق محمد بن سلمان ولیعهد این کشور اعلام کردند.

این در حالی است که خالد الجبری پسر سعد الجبری یکی از افسران اطلاعاتی سابق عربستان سعودی هم که از ترس حذف فیزیکی، به کانادا گریخته است اعلام کرد که پدرش 2 هفته قبل تهدید به ترور شده بود.

وی اضافه کرد: خانواده من با یک حمله تروریستی غیر قانونی فرامرزی رو به رو است. بعضی افراد کوشش می نمایند پدر من را ترور نمایند. عمر و ساره خواهر و برادر من نیز در عربستان به عنوان گروگان تحت بازداشت قرار دارند.

خالد الجبری اعلام کرد: سرویس های اطلاعاتی کانادا و آمریکا در جریان تهدیدات 2 هفته قبل علیه پدر من هستند.

وی اضافه کرد: پدر من طی 3 سال گذشته کوشش کرد به وسیله راه های قانونی و دیپلماتیک به نوعی با دولت عربستان سعودی به توافق برسد اما این کوشش ها ناکام ماند و در نهایت علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شکایت کرد.

روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن، ولیعهد عربستان گروهی را برای قتل الجبری به کانادا اعزام نموده است.

در دادنامه 106 صفحه ای که دادگاهی در آمریکا منتشر نموده، گفته شده که محمدبن سلمان در کوشش برای ترور سعدالجبری 39 ساله، مقیم کانادا و عضو سابق دستگاه امنیتی عربستان است.

از سوی دیگر بیل بلر وزیر امنیت عمومی کانادا نیز اگرچه نامی از الجبری نبرده است، اما تاکید نموده که دولت کانادا از اقدام بعضی بازیگران خارجی که ساکنان کانادا را تهدید می نمایند، آگاه است و این اقدام غیرقابل قبول است.

الجبری که شهروند دو تابعیتی عربستان به شمار می رود، در سال 2017 از عربستان خارج شد و ابتدا به ترکیه رفت و در حال حاضر در تورنتو کانادا ساکن است. ولیعهد عربستان تا کنون به صورت غیرمستقیم پیغام های هشدار آمیزی برای او ارسال نموده و الجبری نیز در ارتباط با این پیغام ها در دادگاهی در آمریکا شکایت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1294

به "تدابیر امنیتی در کانادا برای حفاظت از سعد الجبری تشدید یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر امنیتی در کانادا برای حفاظت از سعد الجبری تشدید یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید