فراوری روزانه بیش از 7 هزار تن زباله در پایتخت پس از توقف تفکیک پسماند، برخورد انتظامی با زباله گردها شروع شد

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح هایی میزان فراوری زباله در پایتخت از 7 هزار و 500 تن در روز به 4 هزار و 900 تن کاهش پیدا کرد اما با شیوع کرونا و توقف تفکیک پسماند مجدداً این میزان به بیش از 7 هزار تن رسید.

فراوری روزانه بیش از 7 هزار تن زباله در پایتخت پس از توقف تفکیک پسماند، برخورد انتظامی با زباله گردها شروع شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور با بیان این مطلب که با گسترش بیماری کرونا، تفکیک زباله های خشک از سوی پیمانکاران با دستور شهرداری متوقف شده است، گفت: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتشار، فعالیت تمامی مراکز تفکیک زباله متوقف شد و حدود 2 هزار و 300 کارگر حاضر در این بخش را با پرداخت حقوق تعطیل کردیم و قطعاً تا خاتمه حضور ویروس کرونا تفکیک زباله صورت نمی گیرد.

وی اضافه نمود: طی ابلاغی دادستانی تهران از فرماندهی انتظامی تهران عظیم خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله گردی در سطح شهر شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به فعالیت گشت های این سازمان در سطح شهر افزود: با توجه به این که فعالیت عوامل غیرمجاز معمولاً از ساعت 21 تا 24 است، عمده فعالیت اکیپ ها و گشت های ما مربوط به این ساعات می گردد. همچنین فرمانده نیروی انتظامی تهران عظیم دستور داد تا گشت های ویژه ای برای برخورد با زباله گردها اعزام شوند.

علیپور تأکید کرد: با شیوع ویروس کرونا، این سازمان 25 خودرو مزدای دوکابین خریداری نموده تا نظارت ها و ممانعت از تفکیک و مقابله با گسترش ویروس با سهولت بیشتر و با دقت بالاتر انجام گردد. از آن جا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با حکم دادستانی پدیده زباله گردی کاملاً ممنوع اعلام شد، نیروهای ما با حضور شبانه در خیابان ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردها، این موضوع را به نیروی انتظامی گزارش داده و تذکرات و اخطارهای لازم را به منطقه می دهند.

وی با بیان این که از شب گذشته برخورد قهری با زباله گردان و پیمانکاران متخلف شروع شده است گفت: کوشش ما این است تا بتوانیم با توقیف خودروهای غیرمجاز حمل زباله، متخلفین و سرشاخه های اصلی این کار را شناسایی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اضافه نمود: شب گذشته بیش از ده تخلف در سطح شهر تهران شناسایی و با همکاری عوامل انتظامی متخلفان دستگیر و خودروهای حمل زباله توقیف شد و قطعاً این برخوردها تا زمانی که ویروس کرونا باقی است برای حفظ سلامتی شهروندان با جدیت تمام صورت خواهد گرفت.

علیپور با تأکید بر این مطلب که سازمان مدیریت پسماند هیچ گونه حق قانونی برای برخورد قضایی شامل بازداشت یا توقیف خودروی زباله گردها را ندارد، گفت: تنها در صورتی که ثابت گردد پیمانکاران سازمان پشت پرده این قضیه هستند، به طور قطع با آن ها لغو قرارداد خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: متأسفانه در بحث زباله گردی شاهد سوءاستفاده از بچه ها اتباع هستیم و اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ (کاهش پسماند) و سختگیری های اخیر با هدف حفظ جان بچه ها کار، جلوگیری از سودجویی بعضی پیمانکاران و البته سلامت شهروندان تهرانی است .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خاتمه گفت: در گذشته حجم پسماندی که روزانه در تهران فراوری می شد حدود 7 هزار و 500 تن بود که با اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ این میزان به مرور به 5 هزار و 300 تن و این اواخر به 4 هزار و 900 تن هم کاهش پیدا کرد اما پس از تعطیل کردن تفکیک در مناطق حجم زباله ای که جمع آوری و دفن می گردد مجدد به بیش از 7 هزار تن رسیده است.

انتهای پیغام/ 4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1096

به "فراوری روزانه بیش از 7 هزار تن زباله در پایتخت پس از توقف تفکیک پسماند، برخورد انتظامی با زباله گردها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه بیش از 7 هزار تن زباله در پایتخت پس از توقف تفکیک پسماند، برخورد انتظامی با زباله گردها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید