خبرنگاران برخورد جدی با اصناف متخلف در حوزه کرونا صورت می گیرد

به گزارش تور آلمان ارزان، قزوین - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تهدیدکنندگان سلامت مردم و اصناف متخلف در حوزه رعایت موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا با سخت گیرانه ترین برخوردهای قضایی روبرو خواهند شد.

خبرنگاران برخورد جدی با اصناف متخلف در حوزه کرونا صورت می گیرد

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی با اصناف قزوین برای مقابله با بیماری کرونا اضافه نمود: در برخورد با تهدیدنمایندگان سلامت مردم باید بی رحم بود و هرگونه اغماض و گذشت ظلم به حقوق مردم است.

وی افزود: تیم های پایش و نظارت در مسائل بهداشتی دست از برخوردهای حداقلی با متخلفان برداشته و به صورت کاملا قانونی احکام قضایی لازم مانند جریمه، پلمب و حتی معرفی به دادگاه را برای تهدیدنمایندگان سلامت مردم اعمال نمایند.

حبیبی تاکید نمود: بر روی لباس تیم های پایش و نظارت اصناف در قزوین جملات کرونا خطرناک است، کرونا کشنده است و کرونا در کمین است نوشته گردد تا مردم هم بتوانند سریعا به این افراد مراجعه نموده و صنوف متخلف را معرفی نمایند.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه 23 درصد زنجیره انتقال بیماری کرونا از سوی اصناف، بازاریان و کاسبان صورت می گیرد، گفت: با وجود اهمیت صنوف، متاسفانه بعضی مغازه داران به گونه ای در فروش و برخورد با مشتریان رفتار می نمایند که انگار چیزی به نام بیماری کرونا در دنیا و ایران وجود ندارد و همه چیز طبق روال 6 ماه پیش است.

حبیبی در مورد طولانی شدن تعطیلی اصناف در کشور گفت: دلیل اینکه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا همچنان از فعالیت کسب و کار اصناف جلوگیری می نماید، نبود اهتمام بعضی از متصدیان واحدها در رعایت مسائل بهداشتی است.

وی با بیان اینکه همه باید تابع ضوابط و مقررات بهداشتی باشند، گفت: محل فروشگاه و مغازه باید ضدعفونی گردد و اصول بهداشتی در آن اجرایی گردد، علاوه بر آن خود مشتری و متصدی واحد صنفی نیز باید سالم و عاری از هرگونه بیماری باشند.

حبیبی بیان داشت: اگر مسوول صنفی، هزینه تامین دستکش و محلول ضدعفونی برای مشتریان را روی اجناس خود بکشد، باز هم مردم راضی خواهند بود، چون امروز سلامتی حرف اول را می زند و همه از این موارد استقبال خواهند کرد.

این مسؤول اعلام نمود: وجود دستگاه کارتخوان باید در همه اصناف الزامی باشد و مشتری و مغازه دار از دریافت هرگونه وجه نقد خودداری نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: بر اساس آنالیز های پزشکی، ویروس کرونا بین 2 تا سه ماه دیگر میهمان ایران است و ادامه فعالیت های مالی مستلزم این است که رویه ها و رفتارهای جامعه تغییر کند.

بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا از 30 فروردین ماه امسال به بعد، فعالیت واحدهای صنفی شروع خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1153

به "خبرنگاران برخورد جدی با اصناف متخلف در حوزه کرونا صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برخورد جدی با اصناف متخلف در حوزه کرونا صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید