خبرنگاران ظریف: جامعه جهانی به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران توجه نکند

به گزارش تور آلمان ارزان، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و برطرف تحریم ها تأکید کردم.

خبرنگاران ظریف: جامعه جهانی به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران توجه نکند

ظریف آدینه شب در توئیتی نوشت: در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد جهانی و دولت های عضو خواسته ام که به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه ننمایند.

وی می افزاید: در این نامه تأکید نموده ام که تحریم ها باید برداشته شوند؛ در حالی که کووید-19 در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است.

در نامه ظریف به گوترش، خاطرنشان شده است: باید در نظر داشته باشیم که ویروس ها بین ما تمایزی قائل نمی شوند. ما انسان ها نیز نباید در مبارزه با ویروس ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین روز گذشته در حساب توئیتری خود، خبر از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای یاری به مبارزه با کرونا به وسیله بکارگیری ابزار سریع اقتصادی خبر داده بود.

وزارت خرانه داری (دارایی) آمریکا روز چهارشنبه در حالی ادعا کرد که تحریم های این کشور، مانع رسیدن منابع اقتصادی به ایران برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا نمی گردد که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: آمریکایی ها عملاً راه را بسته اند و تا به امروز اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد.

نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور حقوق بشر نیز در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از تمام طرف های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر برای مردم ایران، فوراً تحریم های یکجانبه علیه این کشور را لغو نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1068

به "خبرنگاران ظریف: جامعه جهانی به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران توجه نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف: جامعه جهانی به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران توجه نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید