خبرنگاران پوشش رایگان 76 درصد جمعیت ایلام زیر چتر بیمه سلامت

به گزارش تور آلمان ارزان، ایلام - خبرنگاران - برخورداری قشرهای محروم جامعه از چتر حمایتی خدمات بیمه ای یکی از الزامات طرح تحول سلامت در کنار توسعه امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی است.

خبرنگاران پوشش رایگان 76 درصد جمعیت ایلام زیر چتر بیمه سلامت

به گزارش خبرنگاران، بیمه سلامت از جمله خدماتی است که افراد بدون بیمه به راحتی می توانند از مزایای آن استفاده کنند و نخستین بار سال 93 برای تحت پوشش قرار دادن آن دسته از افراد جامعه که توانایی برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی را نداشتند، اجرا شد.

طرح تحول سلامت و چترگسترده بیمه ای با وجود کاستی ها اما از کارنامه های درخشان دولت تدبیر و امید به شمار می رود و مردم از اقدامات اجرا شده در مناطق مختلف کشور از آن بهره مند هستند.

با داشتن بیمه سلامت می توان بخشی از هزینه های مربوط به درمان را پرداخت کرد و از خدمات مربوط به بستری و خدمات درمانی سرپایی در بیمارستان ها، پاراکلینیک­ ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی بهره برد.

بیمه سلامت با 42 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، 51 درصد جمعیت کشور را زیر چتر حمایتی دارد.

علاوه بر خدمات متنوعی که سال ها توسط بیمه سلامت ارائه شده است این بیمه در راستای وظیفه خدمت رسانی خود در زمان شیوع کرونا نیز خدمات بسیاری به بیماران ارائه داد.

استان ایلام نیز از جمله استان هایی است که از این بیمه اسقبال کرده و 346 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان معادل 76 درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: در راستای اجرای آیین نامه ارزیابی توان مالی تمام افراد فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه اجباری بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی اضافه نمود: طبق بند الف ماده 70 برنامه ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت ملزم به بیمه اجباری همه افراد جامعه است و در این راستا با اجرای آیین نامه ارزیابی شرایط، تمامی افراد محروم و کم درآمد که در دهک های پایین جامعه قرار دارند توسط دولت بصورت رایگان بیمه می شوند.

رحیمی گفت: هدف سازمان بیمه سلامت ارائه خدمات مطلوب و حمایت از مردم و بیمه شدگان به خصوص اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است که در این راستا دفترچه های بیمه سلامت همگانی بدون آزمون وسع و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

رحیمی اضافه نمود: 346 هزار نفر از جمعیت استان در قالب صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار روستاییان و عشایر، ایرانیان و سلامت همگانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

تمدید دفترچه های بیمه سلامت تا شهریور 1400

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: با توجه به شرایط کرونایی همه دفترچه های بیمه سلامت در استان تا شهریور 1400 تمدید شدند که این دفترچه ها شامل صندوق کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان(صرفا بیماران خاص) است.

رحیمی اضافه نمود: تمدید دفترچه های بیمه سلامت به منظور کاستن از مراجعات بیمه شدگان سلامت به دفاتر پیشخوان و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع افراد اجرا شده است.

وی یادآور شد: با تمدید دفترچه بیمه شدگان تحت پوشش این بیمه نیازی به مراجعه حضوری به ادارات و دفاتر پیشخوان نیست و این کار بصورت سیستمی صورت می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: این بیمه، سالانه بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت می کند.

رحیمی ادامه داد: بیمه سلامت 90 درصد هزینه درمان بیماران کرونایی را پرداخت می کند و بطور میانگین هر بیمار کرونایی 40 میلیون ریال برای سازمان بیمه سلامت هزینه دارد.

32 هزار دفترچه رایگان بیمه سلامت در ایلام صادر شد

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با پیروز خواندن طرح بیمه سلامت در استان گفت: سال گذشته 32 هزار دفترچه درمانی در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا و ابلاغی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران به صورت رایگان در استان صادر شده است.

نورالدین رحیمی گفت: 346 هزار در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، از این تعداد 223 هزار و 612 نفر روستایی، 56 هزار و 206 نفر کارکنان دولت، یک هزار و 519 نفر ایرانیان، 32 هزار و 30 هزار نفر همگانی و 30 هزار و 219 نفر سایر اقشار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: هم اکنون 510 نفر بیمار خاص در استان نیز از حمایت های ویژه بیمه سلامت بهره مند هستند.

232 مرکز درمانی بخش خصوصی الکترونیکی شدند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: 232 مرکز درمانی بخش خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت مجهز به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی شدند.

رحیمی گفت: مراکز درمانی بخش خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان شامل 112 مطب ، 60 داروخانه ، 19 آزمایشگاه ، 9 مرکز تصویربرداری و 16 بیمارستان است.

وی با بیان اینکه 100 درصد این مراکز به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تجهیز شدند، یادآور شد: از ابتدای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این استان تا به امروز بیش از 237 هزار نسخه الکترونیکی صادر شده است.

وی ادامه داد: بیماران در این طرح تنها با ارائه کد ملی می توانند از خدمات درگاه بهره مند شوند و نیازی به ارائه دفترچه کاغذی درمان نیست و استقبال پزشکان از این طرح و همکاری خوب سازمان نظام پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی قابل تقدیر است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سرعت، سهولت، دسترسی آسان، افزایش دقت و صحت در نسخه نویسی، کاهش خطاهای پزشکی، جلوگیری از مصرف کاغذ و جلوگیری از قاچاق دارو از مهمترین مزایای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.

وی اضافه نمود: بیمه سلامت ایلام پیروز به کسب رتبه برتر نسخه نویسی الکترونیک در سطح کشور و کسب رتبه برتر ستاد اقامه نماز در سال 98 شد.

2 داروی کرونا تحت پوش بیمه سلامت قرار گرفت

میدر کل بیمه سلامت گفت: 2 داروی رمدسیویر و فاویپیراویر جهت درمان بیماران کرونایی طبق مصوبه شورای عالی بیمه سلامت کشور تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند و به تبع آن بیمه سلامت ایلام نیز این داروها را تحت پوشش قرار داده است.

رحیمی گفت: قرارداد داروهای بیماران کرونایی در راستای بند ج ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر تدوین و ابلاغ بسته پایه توسط وزارت بهداشت و همچنین مصوبه شورای عالی بیمه سلامت کشور در خصوص پوشش بیمه ای خدمات و ملزومات پزشکی بیماران مبتلا به کرونا اجرا شده است.

رحیمی یادآور شد: هم اکنون 2 هزار و 400 قلم دارو و 450 قلم تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه ای سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، 346 هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند و دارای 286 مرکز و موسسه طرف قرارداد و 21 دفتر پیشخوان تحت پوشش است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1915

به "خبرنگاران پوشش رایگان 76 درصد جمعیت ایلام زیر چتر بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوشش رایگان 76 درصد جمعیت ایلام زیر چتر بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید