خشکسالی و کم آبی عامل اصلی کاهش فراوری ماهی

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت : خشکسالی و کم آبی عامل اصلی کاهش فراوری ماهی در استان کرمانشاه است.

خشکسالی و کم آبی عامل اصلی کاهش فراوری ماهی

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت : با ایجاد مکانیزاسیون و مدیریت مزارع می توانیم از تأثیر کم آبی و حوادث غیرمترقبه بر فراوری ماهی پیشگیری و محافظت کنیم.

او گفت : شهرستان های دالاهو و پاوه بیشترین فراوری ماهی و آبزیان را در استان کرمانشاه در ماهیان سردابی به خود اختصاص داده اند و شهرستان قصرشیرین در فراوری گونه های گرمابی شامل؛ آمور، کپور، فیتو، فاگ و بیگ هد فعال است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه اضافه نمود: ماهیان و آبزیان حیاتشان در گرو وجود منابع آبی مناسب است و قطعاً کاهش این منابع چرخه فراوری را در استان کرمانشاه با مشکل رو به رو می نماید.

او ادامه داد: میانگین سرانه مصرف با افزایش فراوری در استان کرمانشاه، تا به امروز به 9 کیلو و 700 گرم رسیده است که امیدواریم تا خاتمه سال این میزان به 10 کیلوگرم برسد.

افضلی گفت: فرهنگ سازی مصرف آبزیان اخیراً باعث افزایش مصرف ماهی در استان کرمانشاه شده است و این قطعاً باعث افزایش سلامت جامعه می گردد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2132

به "خشکسالی و کم آبی عامل اصلی کاهش فراوری ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی و کم آبی عامل اصلی کاهش فراوری ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید