خواص و مضرات آب زنجبیل

به گزارش تور آلمان ارزان، آب یا چای زنجبیل گیاهی است که حاوی بسکمک از ویتامین هایی است که برای بدن ضروری است و به کاهش وزن و آب کردن شکم و پهلو و چربی ها کمک می کند.

خواص و مضرات آب زنجبیل
در حالی که شما ممکن است از مزایای زنجبیل به عنوان یک ادویه مطلع باشید، بهتر است بدانید آب زنجبیل نیز می تواند جایی در رژیم غذایی سالم شما داشته باشد. در حالی که طعم آن ممکن است کمی برای برخی افراد قوی باشد اما به خاطر وجود برخی از مواد مغذی می تواند خواص زیادی در پی داشته باشد.

آب زنجبیل چیست؟آب زنجبیل از زنجبیل تازه به دست می آید. تقریبا 250 گرم زنجبیل تازه به 2 اونس آب زنجبیل می رسد اما نتیجه همیشه هم خوشمزه نیست. آب زنجبیل اغلب تند و یا تلخ است بنابراین بیشتر مردم ترجیح می دهند این آب را با سایر آب میوه ها مخلوط کنند تا مواد مغذی قوی تری داشته باشند. زنجبیل یکی از مهم ترین مواد مغذی و از گیاهان مفید دارویی در تاریخ است. زنجبیل برای هزاران سال در طب سنتی چینی استفاده می گردد و مقدار بالایی از پتاسیم، ویتامین های B، ویتامین C، فسفر و سایر مواد معدنی و همچنین مواد تشکیل دهنده قوی و آنتی اکسیدان ها را به ارمغان می آورد.

آب زنجبیل معمولا در دستور العمل های آسیایی استفاده می گردد بنابراین اگر شما یک آشپز باهوش هستید، ممکن است قبلا از مزایای طعم این آب قوی برخوردار شوید. قبل از اینکه این نوشیدنی غیر معمول را به رژیم سلامتی خود اضافه کنید، مهم است بدانید که چه کاری می تواند برای شما انجام دهد.

درادامه این مطلب همراه ما باشید.

آکنهماهیت ضد التهابی این آب می تواند باعث کاهش آلودگی های آکنه در کسانی که از این مشکل رنج می برند گردد. التهاب در منافذ را کاهش می دهد و قرمزی ناخوشایند پوست را از بین می برد.

سلامت موشما می توانید آب زنجبیل را برای داشتن موهای بهتر و سالمتر بنوشید یا به سادگی آنرا به پوست سر بزنید. این کار می تواند از شرایط التهابی پوست سر جلوگیری کند، در حالی که آن را مرطوب و تقویت هم می کند.

کاهش عوارض جانبی سرطاناثرات ضد تهوع آب زنجبیل می تواند به ناراحتی معده ناشی از شیمی درمانی برای مبتلایان به سرطان کمک کند و به دلیل آنتی اکسیدان های متعدد و مواد فعال مانند جینجرول می تواند در جلوگیری از سرطان هم تاثیر داشته باشد.

کاهش وزنآب زنجبیل میتواند به کاهش وزن کمک کند ،اگرهمراه با رژیم غذایی سالم و ورزش باشد ؛ طبق تحقیقات، زنجبیل باعث کاهش چاقی در موش های صحرایی در رژیم های غذایی با چربی می گردد.

همچنین در طی آزمایشی مشاهده شد، مردانی که بعد از غذا آب زنجبیل گرم نوشیدند، برای مدت بیشتری احساس سیری داشتند ،قند خون متعادل می تواند مانع از پرخوری شما گردد.

تقویت سیستم ایمنیمقدار مناسب ویتامین C در آب زنجبیل وجود دارد که می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد. ویتامین C باعث تولید گلبول های سفید می گردد، در حالی که سرعت و فرایند بهبودی در سراسر بدن را افزایش می دهد.

التهابمصرف منظم آب زنجبیل برای کاهش انواع التهاب، از جمله دردهای شکمی در روده و همچنین آرتریت، سردرد و سایر عوارض جانبی مفاصل بسیار مفید است.1

کنترل احتباس مایعاتخواص دیورتیک و ضد التهابی زنجبیل، منجر به مقابله با احتباس مایعات در بدن می گردد. مصرف روزانه آب زنجبیل منجر به از بین رفتن مایعات در بافت ها شده و سطح انرژی را برای جلوگیری از خستگی افزایش می دهد.

کاهش درد مفاصلزنجبیل یک درمان طبیعی برای کاهش درد عضلانی و مفصلی است.

اجزای اصلی زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد هستند و مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید پیشنهاد می گردد.

جلوگیری از گرفتگی عضلاتافرادی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی هستند، آب زنجبیل را به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن می توانند استفاده کنند. زنجبیل حاوی مواد و املاح معدنی است که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن می گردد و از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند.

جلوگیری از پیری زودرسبا توجه به مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی، آب زنجبیل یک نوشیدنی مناسب برای مقابله با اثرات منفی رادیکال های آزاد بر روی بافت های شماست. این مواد مانع آسیب سلولی و جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان، آلزایمر و آرتروز می گردد و به تقویت سلامت پوست کمک می کند.

بهبود گردش خونمنیزیم، پتاسیم و روی موجود در آب زنجبیل منجر به تنظیم فرایندهای التهابی می گردد که مسبب مسائل گردش خون هستند. این نوشیدنی همچنین سطح کلسترول را در شریان ها کاهش می دهد و به حفظ سلامت قلب کمک می کند.2

تهوعزنان باردار غالبا دچار ویار یا بیماری صبحگاهی هستند و تقریبا هر صبح احساس تهوع می کنند. به همین صورت، برخی زنان در دوران قاعدگی شان دچار گرفتگی ماهیچه می شوند که می تواند آن چنان دردناک باشد که باعث حالت تهوع گردد. نوشیدن روزانه آب زنجبیل می تواند این ناراحتی های وحشتناک را درمان کند! در حقیقت، زنجبیل نه تنها تهوع بلکه درد ناشی از گرفتگی ماهیچه ها را نیز تسکین می کند.

آلزایمراگر یکی از افراد خانواده تان دچار آلزایمر شده است، شما نیز ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری باشید. برخی پژوهش ها نشان داده اند آلزایمر به صورت بالقوه با ژنتیک ارتباط دارد، یعنی این که والدین تان ممکن است این بیماری را به شما منتقل کرده باشند. نوشیدن روزانه آب زنجبیل احتمال ابتلا ی تان را به این بیماری کاهش می دهد، زیرا می تواند سرعت فرآیند از بین رفتن سلول های مغز را کم کند.

سندرم روده تحریک پذیرسندرم روده تحریک پذیر در ایالات متحده به شدت شیوع دارد، و 25 تا 45 میلیون امریکایی به آن مبتلا هستند. این بیماری می تواند بسیار دردناک باشد، و باعث نفخ، باد شکم، گرفتگی ماهیچه، اسهال، و حتی یبوست گردد. ولی اگر دچار IBS یا نفخ هستید، خوشبختانه زنجبیل می تواند دردتان را واقعا تسکین دهد. زنجبیل روده ها را آرام و سبک می کند، و باعث می گردد تمام علائم IBS برطرف گردد.

درمان ترش کردن معدهتقریبا 22 میلیون امریکایی روزانه از ترش معده رنج می برند، و این آمار بر اساس هفته یا ماه بیش تر می گردد. ترش کردن معده دردناک، عذاب آور، و آزاردهنده است. در حقیقت، بسکمک از داروهای ضداسید که از جانب پزشکان تجویز می شوند به تسکین این درد کمک نمی کنند. اگر شما نیز همه این راه ها را امتحان کرده اید و جوابی مناسب نگرفتید، روزانه آب زنجبیل بنوشید و آرامش را تجربه کنید. زنجبیل یک ماده ایده آل برای کمک به گوارش است زیرا جذب غذا را بهبودبخشیده و از درد معده جلوگیری می کند. به نظرمی رسد زنجبیل مثل آسپرین و ایبوپروفن، التهاب را کاهش می دهد.

سرما خوردگیآب زنجبیل برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. هزاران سال است که از زنجبیل، به عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا در آسیا استفاده شده است. مرکز درمانی دانشگاه مریلند اعلام می کند برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا در بزرگسالان، 2 قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه خردشده را دو تا سه بار در روز در آب گرم بخیسانید.3

خطرات و عوارض مصرف آب زنجبیلهمانند هر گیاه یا مکملی، زنجبیل ممکن است در همراهی با سایر داروهایی که شما مصرف می کنید، عملکرد خوبی نداشته باشد ؛ عوارض جانبی زنجبیل نادراند ،اما اگر زنجبیل بیش از حد مصرف گردد، می تواند موجب بروز موارد زیر گردد:

سوزش سر دل

گاز معده

درد شکم

سوزش در دهان

مصرف روزانه زنجبیل،به هر روشی، نباید بیش از چهار گرم باشد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سنگ های صفراوی باید قبل از مصرف زنجبیل به عنوان مکمل، با پزشک خود صحبت کنند.

اگر حامله اید، در دوران شیردهی به سر می برید یا عمل جراحی در پیش دارید ، با پزشک خود در مورد ایمنی مصرف زنجبیل صحبت کنید.

دستور العمل تهیه آب زنجبیلزنجبیل تازه بهترین منبع برای تولید آب زنجبیل ما است ، بسکمک از محصولات حاوی عطر و طعم زنجبیل و با زنجبیل مصنوعی هستند، اما بیشترین فایده، استفاده از آب زنجبیل است. به علاوه که، آماده سازی آن آسان است.

زنجبیل یک ریشه بژ رنگ است، معمولا چند اینچ طول دارد.برای آب زنجبیل، شما باید زنجبیل را در آب و چای تهیه کنید.شما می توانید پوست زنجبیل را بگیرید، زیرا قصد ندارید آن را مستقیما بخورید و بسکمک از مواد مغذی زیر پوست آن وجود دارد.

شما میتوانید غلظت آب زنجبیل را به مقدار دلخواه کم یا زیاد کنید.

نسبت آب به زنجبیل دردستورالعمل زیر معادل یک گرم عصاره زنجبیل است.

بخشی از ریشه زنجبیل را که می خواهید استفاده کنید بشویید.

ازیک طعم دهنده استفاده کنید تا به نصف قاشق چای خوری زنجبیل برسید.

چهار فنجان آب را بر روی اجاق گاز بجوشانید. به یک باره آب جوش را اضافه کنید. آب زنجبیل را ازحرارت بیرون بیاورید و زنجبیل را در آب به مدت یک دقیقه نگه دارید.

تکه های زنجبیل را از آب بردارید و دور بریزید.

آب زنجبیل را میتوانید داغ یا سرد بنوشید.

آب زنجبیل با یک قاشق چای خوری یا کمتر از عسل یا آب لیمو خوشمزه میگردد، اما در اضافه کردن شیرین کننده ها زیاده روی نکنید.

اگر دوست دارید آب زنجبیل را هر روز بخورید، می توانید مقدار بیشتری از آن را درست کنید و در یخچال نگه دارید.

مقدار مصرفپزشکان توصیه می کنند حدبیشتر سه الی چهار گرم عصاره زنجبیل در روز مصرف کنید.اگر باردار هستید، بیش از یک گرم عصاره زنجبیل در روز مصرف نکنید.همچنین استفاده از زنجبیل برای بچه ها زیردو سال توصیه نمی گردد. 4

پی نوشت:

www.7ganj.ir.1

2.www.beytoote.com

3.www.bazdeh.org

4.www.namnak.com

منبع: راسخون
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2075

به "خواص و مضرات آب زنجبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و مضرات آب زنجبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید