داده های 18 ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارتاپ ها قرار می گیرد

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: روزانه داده های پنج ماهواره به صورت آنلاین و داده های 13 ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

داده های 18 ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارتاپ ها قرار می گیرد

به گزارش ایران، مرتضی برابری در پنل تخصصی کشاورزی هوشمند در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء با اعلام این خبر افزود: سازمان فضایی داده های ماهواره ای را دریافت و آرشیو می کند و برای توسعه داده های مورد نیاز صنایع مختلف بسترسازی کرده است.

به گفته او، سیاست آزادسازی داده ها، بسترسازی استفاده از داده ها و ارایه داده ابری در اولویت کارهای سازمان فضایی ایران قرار گرفته است.

برابری با اشاره به راه اندازی مرکز می داده ماهواره ای در هفته گذشته، گفت: استارتاپ ها می توانند از داده های این مرکز استفاده کرده و بهره برداری کنند.

او گفت: شش شتاب دهنده در تهران در حوزه فضا شکل گرفته و برنامه ما این است با کمک بخش خصوصی سه شتاب دهنده در استان های مازندران، خراسان رضوی و سمنان راه اندازی کنیم.

براری تصریح کر: ظرفیت بکر 15 میلیون هکتاری کشور تشنه نوآوری و خلاقیت است و امیدواریم با آزادسازی و ارایه داده های ماهواره ای بتوانیم به بخش کشاورزی کمک کنیم.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه بین المللی اینترنت اشیا روزهای دوشنبه و سه شنبه، 27 و 28 بهمن ماه 99 در سالن 27 نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1706

به "داده های 18 ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارتاپ ها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داده های 18 ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارتاپ ها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید