درمان پارکینسون با کشف تازه و جالب

به گزارش تور آلمان ارزان، دانشمندان مدت ها گمان می کردند که دوپامین تحت تاثیر پویایی مخالف سیگنال های عصبی در جسم مخطط است. جسم مخطط، منطقه ای مهم از مغز است که حرکت همراه با پاداش، انگیزه و یادگیری را میانجیگری می نماید. جسم مخطط بعلاوه اولین ناحیه مغزی است که در بیماری پارکینسون با از دست دادن سلول های تولیدکننده دوپامین تحت تأثیر قرار می گیرد.

درمان پارکینسون با کشف تازه و جالب

دانشمندان مولکولی کلیدی در پیشرفت پارکینسون را شناسایی کردند و این کشف می تواند بلافاصله به فرصت های تازهی برای توسعه دارو منجر گردد.

به نقل از سایتک دیلی، محققان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان آمریکا دریافتند که آدنوزین، یک انتقال دهنده عصبی، به عنوان ترمزی بر روی دوپامین، یکی دیگر از انتقال دهنده های عصبی که در کنترل حرکتی نقش دارد، عمل می نماید، این یافته ها نشان می دهد که آدنوزین و دوپامین در یک سیستم پویایی فشاری-کششی در مغز عمل می نمایند.

محقق ارشد دکتر هینینگ ژونگ، دانشمند دانشگاه علوم و بهداشت اورگان می گوید: دو مدار عصبی وجود دارد؛ یکی که به کنش عمل یاری می نماید و دیگری که مانع از عمل می گردد. دوپامین مدار اول را برای فعال کردن حرکت تقویت می نماید و آدنوزین ترمزی است که مدار دوم را تقویت می نماید و تعادل را به سیستم می آورد.

این کشف پتانسیل پیشنهاد راه های تازهی را بلافاصله برای فراوری دارو جهت درمان علائم بیماری پارکینسون دارد. بیماری پارکینسون یک اختلال حرکتی است که اعتقاد بر این است که در اثر از بین رفتن سلول های فراوری نماینده دوپامین در مغز ایجاد می گردد.

دانشمندان مدت ها گمان می کردند که دوپامین تحت تاثیر پویایی مخالف سیگنال های عصبی در جسم مخطط است. جسم مخطط، منطقه ای مهم از مغز است که حرکت همراه با پاداش، انگیزه و یادگیری را میانجیگری می نماید. جسم مخطط بعلاوه اولین ناحیه مغزی است که در بیماری پارکینسون با از دست دادن سلول های فراورینماینده دوپامین تحت تأثیر قرار می گیرد.

دکتر تیانی مائو، دیگر دانشمند دانشگاه علوم و بهداشت اورگان اعلام کرد: مردم برای مدت طولانی گمان می کردند که باید این سیستم فشاری-کششی وجود داشته باشد.

در تحقیق تازه، محققان برای اولین بار به وضوح و به طور قطعی آدنوزین را به عنوان یک انتقال دهنده عصبی که در جهت مخالف با دوپامین عمل می نماید، نشان دادند.

در این تحقیق که روی موش ها انجام شد، از کاوشگر های پروتئینی دستکاری شده ژنتیکی تازهی استفاده شده است که به تازگی در آزمایشگاه های ژونگ و مائو ساخته شده اند. نمونه ای از این فناوری، ماه گذشته در تحقیقی که نتایج آن در مجله Nature Methods منتشر شده است، برجسته شد.

قابل ذکر است، آدنوزین بعلاوه به عنوان گیرنده ای که کافئین روی آن اثر می نماید، شناخته شده است.

مائو گفت: قهوه به وسیله همان گیرنده ها در مغز ما عمل می نماید. نوشیدن قهوه، ترمز اعمال شده به وسیله آدنوزین را بالا می برد.

یافته های این تحقیق در مجله Nature منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2407

به "درمان پارکینسون با کشف تازه و جالب" امتیاز دهید

1 کاربر به "درمان پارکینسون با کشف تازه و جالب" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان پارکینسون با کشف تازه و جالب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید