درگیری پلیس با پناهندگان بعد از وقوع آتش سوزی در اردوگاه موریای یونان

به گزارش تور آلمان ارزان، در اردوگاه پر ازدحام موریای یونان بعد از وقوع یک آتش سوزی که به علت حضور دیرهنگام نیروهای آتش نشان منجر به فوت یک مادر و کودک شد خشونت و ناآرامی هایی شکل گرفت.

درگیری پلیس با پناهندگان بعد از وقوع آتش سوزی در اردوگاه موریای یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، سال هاست که در اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس یونان شرایط بسیار بدی حاکم است. حالا هم وقوع یک آتش سوزی در این اردوگاه پناهندگان منجر به از دست رفتن جان یک مادر و کودکش شد.

به نوشته رسانه های غربی، در یک آتش سوزی در اردوگاه پر ازدحام موریا در جزیره لسبوس یونان حداقل دو نفر جان خود را از دست دادند. این تراژدی روز گذشته منجر به اعتراضات خشونت بار ساکنان این اردوگاه شد. پلیس یونان برای آرام کردن اوضاع از گاز اشک آور علیه پناهندگان استفاده کرد. بر اساس اطلاعات دولت، با هلیکوپترهای ارتش نیروهای امنیتی بیشتری به لسبوس اعزام شده اند.

آتش سوزی ها دو مورد بود که در حوالی ساعت 17 روز گذشته هم در اردوگاه موریا و هم در اردوگاه موقتی Olive Grove در نزدیکی آن به وقوع پیوست.

پناهندگان ساکن این اردوگاه اعلام کردند که زمان زیادی طول کشید تا آتش نشان ها برای خاموش کردن آتش در منطقه حضور یافتند. خشم پناهندگان از این مسئله به اعتراضات و ناآرامی هایی منجر شد.

در حال حاضر در جزایر یونان حدود 30 هزار پناهنده تحت شرایط بسیار فاجعه باری زندگی نمایند و اخیرا هم هجوم پناهندگان غیر قانوونی از ترکیه به این جزایر افزایش پیدا نموده است. در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان حدود 13 هزار مهاجر سکونت دارند در حالی که ظرقیت پذیرش پناهندگان در این اردوگاه حدود 3 هزار نفر است. رئیس این اردوگاه پناهندگان اخیرا و در اواسط سپتامبر به دلیل شرایط بد این اردوگاه از سمت خود استعفا داد.

با وجود توافق پناهندگان مهاجران بین اتحادیه اروپا و ترکیه همچنان هر هفته صدها نفر از ترکیه به جزایر اژه یونان می روند. بر اساس توافق صورت گرفته بین ترکیه و اتحادیه اروپا پناهندگانی که درخواست پناهندگی آن ها رد می گردد باید به ترکیه باز گردانده شوند. اما درخواست های پناهندگی در جزایر یونان به دلیل کمبود پرسنل به کندی پیش می رود.

اردوگاه موریا سال هاست که به دلیل اوضاع فاجعه بار و شرایط پر ازدحامی که دارد مورد انتقادهای بین المللی واقع شده است. بعد از ورود پناهندگان جدید در ماه آگوست به این اردوگاه وضعیت بهداشت در آن که قبلا هم خوب نبود بدتر شده است.

همچنین کمیسیون اروپایی هم درباره تعداد فزاینده پناهندگان و مهاجران در جزایر یونان ابراز نگرانی نموده است.

دولت جدید محافظه کار یونان به نخست وزیری کریاکوس میتسوتاکیس می خواهد بار شدید هجوم پناهندگان به جزایر یونان را کم کند.

یونان بر اساس توافق دوبلین اتحادیه اروپا از جمله کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر هجوم پناهندگان قرار گرفته است.

معاهده دوبلین پیش بینی می نماید که پناهندگان باید در کشوری درخواست پناهندگی نمایند که اولین بار به آن وارد شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 509

به "درگیری پلیس با پناهندگان بعد از وقوع آتش سوزی در اردوگاه موریای یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس با پناهندگان بعد از وقوع آتش سوزی در اردوگاه موریای یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید