دستور جدید روحانی برای بخش مسکن

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر راه و شهرسازی از دستور جدید رئیس جمهوری در بخش مسکن اطلاع داد و گفت: با مصوبه دولت موانع موجود بر سر راه اخذ مالیات از خانه های خالی رفع می گردد.

دستور جدید روحانی برای بخش مسکن

جهت دریافت خدمات طراحی آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی با اعلام این که از حدود 1.6 میلیون نفر که به صورت پیامکی و اینترنتی در طرح ملی مسکن ثبت نام نموده اند حدود 800 هزار نفر متقاضی واقعی وجود دارد، اظهار کرد: در شهرهای گوناگون، متقاضیان واقعی شناسایی و اراضی مورداحتیاج به اجرای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و بعضی از پروژه های این طرح در حال اجرا است.

وی از اجرای پروژه های بزرگتر با هماهنگی سازندگان و نقش آفرینان این طرح اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد با تشکیل این جلسات، همفکری و هم اندیشی، سرعت بیشتری در اجرای پروژه ها اعمال گردد و به جامانده طرح هایی که شروع شده اند به اتمام رسیده و پروژه هایی که هنوز شروع نشده اند، شروع شوند.

وی بر پایدار سازی جریان فراوری مسکن و نهضت خانه سازی در کشور تاکید نمود و اضافه نمود: در ستاد ملی کرونا رییس جمهوری تاکید نمود تا تخفیف هایی برای فراوری مسکن اعمال گردد تا جذابیت ساخت و ساز و حضور در عرصه ساخت و ساز مسکن افزایش پیدا کند و از این طریق بتوانیم فراوری و اشتغال بیشتری را در حوزه مسکن ببینیم.

وی با بیان این که احداث بخشی از واحدهای مسکونی مربوط به 100 هزار واحد نیروهای مسلح شروع شده است، گفت: بیش از 14500 واحد مسکونی مسکن فرهنگیان نیز در همکاری با وزارت آموزش و پرورش نیز کلنگ زنی شد. در مورد تفاهم با وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی نیز منتظر هستیم تا هماهنگی نهایی برای فهرست متقاضیان با وزارت راه و شهرسازی انجام گردد و بتوانیم با اراضی که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای آنها پیش بینی شده است و همکاری سازندگانی که خود آن وزارتخانه معین می نماید، کلنگ شروع واحدهای مسکونی تفاهم شده با آنها را به زمین بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی گریزی هم به سامانه جامع املاک و اسکان زد و اضافه نمود: این سامانه رونمایی شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. سازمان امور مالیاتی باید اطلاعات مربوط را در این سامانه وارد نمایند. پیش تر اعلام می شد در قانون ایجاد این سامانه به سازمان امور مالیاتی واگذار نشده است. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی بر مبنای قانون، اقدام به راه اندازی این سامانه کرد و هفته گذشته نیز کمیسیون مالی دولت مصوبه بهره برداری از این سامانه و اخذ مالیات از خانه های خالی را توسط سازمان امور مالیاتی تصویب کرد.

اسلامی افزود: تا با تصویب آن در دولت، مانع بر سر راه سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه های برداشته شده و دیگر اقداماتی که سازمان امور مالیاتی در مورد املاک و اسکان باید داشته باشد، انجام گردد. آنچه در قانون تصویب شده این است که مازاد بر احتیاج هر نفر، واحدهای مسکونی مشمول مالیات می گردد و سازمان امور مالیاتی به وسیله این سامانه می تواند آنها را شناسایی و مبادرت به اخذ مالیات، کند.

وی توضیح داد: با مصوبه دولت موانع موجود بر سر راه اخذ مالیات از خانه های خالی رفع می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1169

به "دستور جدید روحانی برای بخش مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور جدید روحانی برای بخش مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید