راه اندازی 3 پست قرنطینه آفات نباتی در خوزستان

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از راه اندازی 3 پست قرنطینه ای آفات نباتی در استان اطلاع داد.

راه اندازی 3 پست قرنطینه آفات نباتی در خوزستان

محسن حسنی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نسبت به راه اندازی 3 پست قرنطینه نو آفات نباتی در شهرستان های دزفول، گتوند و اندیمشک اقدام شده است که در این بین، پست های قرنطینه در شهرستان های دزفول و اندیمشک فعالیت خود را شروع نموده اند.

وی با اشاره به اینکه 11 پست قرنطینه در خوزستان وجود دارد، اضافه نمود: این امر برای یاری و تسهیل در امر صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای روسیه، اتحادیه اوراسیا و ارمنستان و نیز یاری به همکاران در مرزهای خروجی لطف آباد در استان خراسان رضوی، آستارا در استان گیلان و نوردوز در استان آذربایجان شرقی اجرا شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان نمود: این پست ها به صورت شبانه روزی و در هفت روز هفته در این شهرستان راه اندازی و به هموطنانی که در بحث صادرات فعالیت دارند، خدمات ارایه می نمایند.

حسنی توضیح داد: کلینیک های گیاه پزشکی این سه شهرستان به صورت شبانه روزی و دائمی حضور دارند و خدمات قرنطینه ای را برای بحث صادرات را انجام می دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اخیرا حدود 600 دستگاه کامیون شامل محصولات کشاورزی از جمله کلم، گل کلم، کرفس، شوید و خرما جهت مرز آستارا به مقصد کشور روسیه، مرز لطف آباد به مقصد قزاقستان و مرز نوردوز به مقصد کشور ارمنستان، مورد بازرسی و پلمپ قرنطینه ای قرار گرفتند و در نهایت اسناد و مدارک مورد تایید مدیریت حفظ نباتات از دو پست نو دزفول و اندیمشک به آن ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: این اقدام موجب شده است که محصولات کشاورزی استان خوزستان از لحاظ عدم آلودگی به آفات و بیماری های قرنطینه ای و مهم در منطقه، مورد بازرسی قرار گرفته و گواهی سلامت این کالاها با همکاری کلینیک های بخش گیاه پزشکی و هماهنگی سازمان حفظ نباتات کشور، صادر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2245

به "راه اندازی 3 پست قرنطینه آفات نباتی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 3 پست قرنطینه آفات نباتی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید