رقابت داغ بر سر مقام ولیعهدی در کویت، شانس با مرد مهم امنیتی است

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، القدس العربی در گزارشی درباره کویت آورده است: پس از اینکه شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح به عنوان امیر جدید به جای امیر فقید شیخ صباح الاحمد الصباح بر مسند قدرت در امیرنشین کویت، نشست؛ رقابت میان نامزدها بر سر پست ولیعهدی این کشور، تشدید شده است.

رقابت داغ بر سر مقام ولیعهدی در کویت، شانس با مرد مهم امنیتی است

با وجود اینکه قانون اساسی کویت به امیر 83 ساله جدید کویت یکسال برای انتخاب ولیعهد خود فرصت می دهد اما انتظار می رود که طی هفته های آینده ولیعهد کویت معرفی گردد تا به رقابت میان نامزدها خاتمه داده گردد به ویژه که معمولا در کویت تاخیری در انتخاب ولیعهد رخ نمی دهد.

اسامی شاخص برای ولیعهدی کویت چه کسانی هستند؟

از مهمترین افراد در این زمینه شیخ مشعل الاحمد الجابر معاون رئیس گارد ملی، شیخ ناصر صباح الاحمد که قبلا وزیر دفاع بوده است، شیخ ناصر المحمد نخست وزیر سابق و شیخ محمد صباح السالم که قبلا وزیر خارجه بوده است که وی از خاندان السالم و با نفوذ کمتر است.

منابع کویتی بر این باورند که شیخ مشعل که از نظر سنی از بقیه بزرگتر است به نظر می رسد که بیشترین شانش را برای تصاحب مقام ولیعهدی داشته باشد. شیخ مشعل 80 ساله برادر ناتنی امیر جدید و معروف به شخصیتی قاطع است که همیشه در رکاب امیر فقید در سفرهای درمانی او بوده است از جمله آخرین سفر درمانی شیخ صباح به آمریکا.

شیخ مشعل در سال 1940 متولد شده است و از سال 2004 پست معاونت گارد ملی ملی در درجه وزیر را داشته است و همچنین ریاست دستگاه امنیت کویت را داشته و در وزارت کشور فعالیت داشته است. وی از نفوذی قوی در داخل گارد ملی کویت برخوردار است و این نهادی نظامی مستقل از ارتش و پلیس است.

وی فارغ التحصیل از انگلیس در سال 1960 و یکی از مردان مهم امنیتی کویت است. وی در فاصله سالهای 1967 تا 1980 رئیس اداره تحقیقات عمومی بوده است که آنرا به اداره امنیت کویت ارتقا داده است و همچنان در کویت به این نام معروف است. با تشدید کرونا در کویت، گارد ملی تحت مدیریت وی فعال شد و به یاری نیروهای پلیس و ارتش برای حفظ امنیت و اعمال مقررات منع آمد و شد و مهار بحران ناشی از کرونا شتافت.

شیخ مشعل فردی است که در رسانه ها کمتر ظاهر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1484

به "رقابت داغ بر سر مقام ولیعهدی در کویت، شانس با مرد مهم امنیتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت داغ بر سر مقام ولیعهدی در کویت، شانس با مرد مهم امنیتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید