سرطان قابل درمان ترین بیماری در دنیا

به گزارش تور آلمان ارزان، پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: به جرات می توان گفت پس از بیماری های عفونی قابل درمان ترین بیماری در دنیا سرطان است، به شرطی که به موقع مراجعه و پس از تشخیص، پیگیری گردد.

سرطان قابل درمان ترین بیماری در دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، پروفسور اردشیر قوام زاده پیش از ظهر امروز (18 آبان) با حضور در آیین نکوداشتی که به افتخار این شخصیت علمی در اراک برگزار گردید، گفت: بنده در ابتدا در مرکز پیوند مغز استخوان 15 پیوند انجام دادم و سپس به 30 پیوند افزایش پیدا کرد.

در این مرکز هر سال 450 پیوند مغز استخوان برای بیماران انجام می گردد. پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: در حال حاضر بیش از 450 هماتولوژیست در کشور وجود دارد که در بیمارستان شریعتی آموزش های لازم را فراگرفته اند و اکنون در شهرستان ها نیز فعالیت دارند و با وجود این افراد نیازی به مراجعه بیماران به شهر تهران نیست.

قوام زاده با اشاره به تغییر روش های پیوندهای مغز استخوان گفت: خوشبختانه در کشور نقطه ای نیست که دهنده مغز استخوان وجود نداشته باشد. در کشور 19 مرکز پیوند مغز استخوان وجود دارد که از بهترین مراکز می توان به استان کرمانشاه، تبریز و... اشاره نمود.

پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: نزدیک به یک هزار پیوند مغز استخوان مربوط به بیماران تالاسمی در کشور اجرا شده است.

قوام زاده اظهار کرد: بانک سلولی در کشور دیگر ارزش چندانی ندارد و اگر هم جمع آوری بند ناف صورت پذیرد باید به صورت بانک عمومی باشد که به ندرت است. کل بند ناف استفاده شده در دنیا به 30 مورد نمی رسد.

وی گفت: مبتلایان سرطان خون پس از پنج سال 10 درصد بهبود می یابند، اما با انجام پیوند مغز استخوان پس از 25 سال 70 درصد آن ها زنده می مانند، پس از نظر علمی و مالی به صرفه است.

پدر پیوند مغز استخوان ایران بیان نمود: 76 الی 77 درصد پیوندهای مغز استخوان با نتیجه مثبت همراه است و سلول درمانی نیز آینده درخشانی خواهد داشت.

قوام زاده بیان داشت: درمان نداشتن سرطان غلط است و این باور متاسفانه از دوران قدیم بر این بیماری سایه افکنده در حالی که سرطان بیماری است که قابلیت درمان دارد و به جرات می توان گفت پس از بیماری های عفونی قابل درمان ترین بیماری در دنیا سرطان است، به شرطی که پس از تشخیص پیگیری گردد.

وی اضافه نمود: از آلودگی شهر اراک نباید در رابطه با بروز سرطان واهمه داشت، زیرا آلودگی تمامی فاکتورهای ایجاد سرطان را ندارد و به عوامل دیگری بستگی دارد. انجام ورزش روزانه، پرهیز از مصرف نمک و شکر پیشگیری کننده بسیاری از بیماری ها است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 751

به "سرطان قابل درمان ترین بیماری در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان قابل درمان ترین بیماری در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید