سرفیس پرو 9 شاید با تراشه مبتنی بر ARM عرضه گردد

به گزارش تور آلمان ارزان، اینطور که به نظر می رسد، مایکروسافت در نظر دارد یک مدل از سرفیس پرو 9 را با تراشه مبتنی بر ARM راهی بازار کند.

سرفیس پرو 9 شاید با تراشه مبتنی بر ARM عرضه گردد

با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده، ظاهرا مایکروسافت تصمیم گرفته از این پس، محصولات سری سرفیس پرو خود را از لحاظ مشخصات فنی، هماهنگ و یکپارچه کند. در حال حاضر سرفیس پرو X از تراشه مبتنی بر ARM بهره می برد اما سایر سرفیس پروها به تراشه ساخت اینتل به عنوان قلب تپنده مجهز شده اند. با این سیاست، کاربران برای انتخاب محصولی مبتنی بر ARM، تنوع زیادی را شاهد نیستند اما ظاهرا این مشکل قرار است با سرفیس پرو 9 حل گردد.

اینطور که از خبرها متوجه شده ایم، ظاهرا مایکروسافت می خواهد سرفیس پرو 9 را در دو مدل، هم با تراشه مبتنی بر ARM و هم تراشه ساخت اینتل رونمایی و راهی بازار کند. این خبر را یکی از خبرنگاران وب سایت ویندوز سنترال به نقل از یک منبع موثق در توییتر منتشر نموده است. حال نکته جالب اینجاست که در این خبر، اسمی از تراشه AMD به میان نیامده است. در حالی که AMD تراشه هایی کم مصرف تر از نماینده های اینتل دارد که برای استفاده در تبلت های هیبریدی بسیار مناسب تر هستند. هرچند این احتمال وجود دارد که مایکروسافت این پردازنده ها را برای استفاده در سری سرفیس لپ تاپ کنار گذاشته باشد.

فعلا از این بابت که مایکروسافت چه زمانی می خواهد از سرفیس پرو 9 رونمایی کند اطلاعاتی در اختیار نداریم. اما با نگاهی به زمان رونمایی از تبلت های نسل قبل مایکروسافت (ماه اکتبر)، می توان گفت این اتفاق به احتمال فراوان، قبل از برگزاری رویداد Summit کوالکام رخ خواهد داد. این یعنی قبل از اینکه کوالکام در ماه نوامبر از تراشه های نو خود رونمایی کند، شاهد رونمایی و شاید هم عرضه سرفیس های نو خواهیم بود. در نتیجه محتمل ترین پردازنده ای که می تواند در مدل مبتنی بر ARM سرفیس پرو 9 ایفای نقش کند، اسنپدراگون 8cx نسل 3 خواهد بود.

البته مایکروسافت با اعمال یک سری شخصی سازی نظیر تغییر فرکانس پردازشگر مرکزی و گرافیکی، احتمالا این پردازنده را به SQ3 تغییر نام خواهد داد. در حال حاضر، اسنپدراگون 8cx نسل 3 فقط در تبلت لنوو ThinkPad X13s به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می نماید و عملکرد آن هم خوب است. ولی در مقایسه با تراشه های M1 و M2 اپل، حرفی برای گفتن ندارد.

البته اسنپدراگون 8cx نسل 3 آنقدر قدرتمند هست که در سیستم عامل ویندوز، بسیاری از کارها را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهد. با این حال می رود کوالکام در مراسم Summit سال جاری خود، با رونمایی از یک تراشه نو و قدرتمند، تا حدودی فاصله زیاد ایجاد شده با اپل را کم کند. بعلاوه در بخش بهینه سازی هم کوالکام باید اندکی جدی تر عمل کند تا بدین ترتیب کاربران علت بیشتر و منطقی تری برای خرید سرفیس پرو 9 داشته باشند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از بابت طراحی، قیمت، قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری سرفیس پرو 9 در اختیار نداریم و در نتیجه باید منتظر بمانیم و ببینیم تا ماه اکتبر (مهر - آبان)، چه اطلاعات بیشتر و موثق تری از این محصول منتشر می گردد.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2346

به "سرفیس پرو 9 شاید با تراشه مبتنی بر ARM عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفیس پرو 9 شاید با تراشه مبتنی بر ARM عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید