شاهنامه امین و حقوق در دنیا اسلام

به گزارش تور آلمان ارزان، کتاب شاهنامه امین و حقوق در دنیا اسلام از سیدحسن امین منتشر گردیده است.

شاهنامه امین و حقوق در دنیا اسلام

به گزارش خبرنگاران، جلد اول شاهنامه امین: دانشنامه منظوم ایران در 672 صفحه با قیمت 100هزار تومان در انتشارات دایره المعارف ایران شناسی عرضه گردیده است.

اندیشه های فلسفی، اجتماعی و فرهنگی، ایران شناسی: دورنمایی از تمدن، فرهنگ و هنر در ایران، خلاصه شاهنامه، فردوسی روزآمدکردن شاهنامه فردوسی و توجیه سرایش شاهنامه امین، تاریخ اساطیری ایران: پادشاهی پیشدادیان و کیانیان، تاریخ مستند ایران باستان: از شروع تا خاتمه اشکانیان و شاهنشاهی ساسانیان بخش های مختلف این کتاب هستند.

در نوشته پشت جلد کتاب درباره نویسنده و کتاب آمده است: سیدحسن امین در حال حاضر وکیل پایه یک دادگستری ایران و انگلستان، استاد پاره وقت دوره های دکتری در دانشگاه گلاسکو کالیدونیان. استاد مدعو حقوق دانشگاه مطالعات خارجی پکن، سرپرست علمی دایره المعارف ایران شناسی و مدیر مجله حافظ است و از او تاکنون 70 عنوان کتاب و 200 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی چاپ گردیده است.

شاهنامه امین: دانشنامه منظوم ایران، در تتمیم و تکمیل شاهنمه حکیم ابوالقاسم فردوسی شامل تاریخ ایران از شروع تا امروز به نظم و نثر است. مجلد حاضر، شامل تاریخ مستند ایران باستان و دولت های عیلام، مادها، هخامنشیان و اشکانیان است که در شاهنامه فردوسی از آن ها یادی نگردیده است.

همچنین کتاب حقوق در دنیا اسلام: برشی از دایره المعارف دنیا نوین اسلام آکسفورد با ترجمه حسن امین در 142 صفحه با شمارگان 750 نسخه و قیمت 13 هزار تومان در انتشارات چاپخش راهی بازار گردیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کتاب حاضر ترجمه بخش حقوق در دایره المعارف دنیا نوین اسلام آکسفورد (آکسفورد اینسایکلوپیدیا آف مدرن اسلامیک ورلد است که زیرنظر پرفسور جان ال اسپوزیتو(استاد دانشگاه جرج تاوان در واشنگتن. دی. سی. در ایالت متحده) به زبان انگلیسی تألیف و منتشر گردیده است و به نوعی متمم و مکمل دایره المعارف اسلام (اینسایکلوپیدیا آف اسلام) است.

آن چه به صورت کتاب حاضر به عنوان برشی از دایره المعارف دنیا نوین اسلام آکسفورد به ترجمه پرفسور سیدحسن امین تقدیم خوانندگان می گردد، مدخل حقوق Law در آن دایره المعارف است که به ترتیب طی چهار مقاله در آن دایره المعارف به توضیح زیر ارائه گردیده است:

اندیشه های حقوقی در اسلام

مذاهب فقهی اهل سنت

مذاهب فقهی شیعه

اصلاحات فقهی- حقوقی جدید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 36

به "شاهنامه امین و حقوق در دنیا اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهنامه امین و حقوق در دنیا اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید