فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد

به گزارش تور آلمان ارزان، خودروساز آلمانی فولکس واگن اخبار منتشره از طرف مقامات آمریکایی مبنی بر ترک بازار ایران را تایید نکرد.

فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری بلومبرگ دیروز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد در مذاکرات اجرا شده بین ریچارد گرنل- سفیر آمریکا در آلمان - و مقامات این شرکت خودروسازی، قرار گردیده است فولکس واگن ایران را ترک کند اما فولکس واگن در واکنش به این خبر اعلام نمود موضعش نسبت به ایران تغییری ننموده است.

یکی از تحریم های اعمالی آمریکا در مرداد ماه ضد ایران، بخش خودروسازی بود و در واکنش به این تحریم ها شرکت هایی چون پژو - سیتروئن و دی اس اعلام نمودند به فعالیت خود در ایران سرانجام می دهند.

یک مقام مطلع در فولکس واگن به رویترز گفته است این شرکت ارتباط خود را با گرنل حفظ نموده است و در خصوص ایران در حال مذاکره با وی است. با این حال کریستینا هیگنز - سخنگوی سفارت آمریکا در آلمان - گفته است که این سفارتخانه در حال مذاکره با مدیران ارشد شرکت های آلمانی است و آن ها گفته اند به تحریم های آمریکا پایبند خواهند بود.

فولکس واگن سرمایه گذاری بزرگی در ایران انجام نداده است. سال گذشته شرکت سئات که زیرمجموعه اسپانیایی این خودروساز است گفت از ورود به ایران منصرف گردیده است. گرنل که موضعی تند علیه ایران دارد، تنها ساعتی پس از ورودش به آلمان در ماه می سال جاری در توئیتی به شرکت های آلمانی برای همکاری با ایران هشدار داده بود.

با این حال برخی از مقامات آلمانی به دخالت های سفیر آمریکا در امور تجاری آلمان اعتراض نموده اند.

بیژن دیر سرایی- سخنگوی حزب اف د پ در مجلس آلمان - گفته است اینکه شرکت های آلمانی به خاطر فشارهای سفیر آمریکا تصمیم گیری نمایند، مسخره است. اقتصاد آلمان و اروپا نیرومند است و نیازی به دریافت دستور به مانند مناطق تحت اشغال (آمریکا) نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 116

به "فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید