قوانین سایبری چین سختگیرانه تر شد ، رصد اطلاعات شرکت ها بدون اطلاع قبلی ، به اشتراک گذاری داده ها با دیگر سازمان های دولتی

به گزارش تور آلمان ارزان، چین قوانین سایبری خود را در مورد شرکت های محلی سختگیرانه تر کرد. به روز رسانی قوانین سایبری و امنیتی چین به دولت اجازه می دهد بیش از گذشته در روند فعالیت شرکت های محلی دخالت نمایند.

قوانین سایبری چین سختگیرانه تر شد ، رصد اطلاعات شرکت ها بدون اطلاع قبلی ، به اشتراک گذاری داده ها با دیگر سازمان های دولتی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مقررات جدید که در ماه نوامبر گذشته به عنوان قانون امنیت سایبری چین منعقد شد، به سازمان های دولتی اجازه قانونی می دهد که از راه دور در تمامی کسب و کارهای محلی نفوذ نمایند. درواقع تمامی کسب و کارهایی که در حوزه اینترنت فعالیت می نمایند را می توان به سادگی رصد و بازرسی کرد.

اگرچه تا پیش از این نیز قوانینی مشابه وجود داشت اما اکنون، هر شرکتی که خدمات مربوط به اینترنت را با بیش از پنج کامپیوتر متصل به اینترنت به اشتراک بگذارد، قابل بازرسی خواهد بود.

آژانس دولتی چینی با انجام این آزمایش ها در کوشش برای افزایش نفوذ وزارت امنیت عمومی (MPS)است. این سازمان، همان سازمانی است که سیستم تشخیص چهره در سراسر کشور و شبکه دوربین های نظارتی را ایجاد نموده است.

سفر با تور چین هیچوقت اینقدر ارزان نبوده است.

قوانین جدید شامل این موارد است:

  • انجام بازرسی های شخصا یا از راه دور به وسیله حمایت های امنیتی توسط شرکت های عامل در چین انجام می گردد
  • هر نوع محتوای ممنوع شده در چین رصد می گردد و هیچ شرکتی حق ندارد این نوع محتواها را اشاعه دهد
  • طرح های امنیتی در حین بازرسی های سایت ها وارد می گردد
  • هرگونه اطلاعات کاربری موجود در سیستم های بازرسی در زمان بازرسی در محل یا از راه دور کپی می شوند
  • آزمون های نفوذ برای آنالیز آسیب پذیری سازمان ها اجرا می گردد
  • بازرسی از راه دور بدون اطلاع دادن به شرکت ها انجام می گردد
  • داده های جمع آوری شده را می توان در صورت لزوم با سایر سازمان های دولتی به اشتراک گذاشت

بسیاری از کارشناسان سایبری چین نگرانند که این نوع قوانین با این حجم از محدودیت باعث شوند که افراد و شرکت ها تمامی ابتکار عمل خود را از دست دهند، قانون جدید MPS شرکت ها را حتی از روند بازرسی آگاه نمی نماید و ترسی مداوم برای فعالان حوزه اینترنت ایجاد می نماید.

علاوه بر این، مقررات قانون جدید نیز بسیار مبهم است، تعیین نیست که چینی ها مجازند کدام بخش از اطلاعات افراد را کپی نمایند و اساسا آیا قوانین جدید شامل شهروندان دیگر کشورها که در چین ساکن هستند نیز می شوند یا خیر.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 227

به "قوانین سایبری چین سختگیرانه تر شد ، رصد اطلاعات شرکت ها بدون اطلاع قبلی ، به اشتراک گذاری داده ها با دیگر سازمان های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین سایبری چین سختگیرانه تر شد ، رصد اطلاعات شرکت ها بدون اطلاع قبلی ، به اشتراک گذاری داده ها با دیگر سازمان های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید