گام تازه ژاپن برای افزایش تولید داخلی تراشه

به گزارش تور آلمان ارزان، دولت ژاپن تهیه لایحه ای را به منظور توسعه کمک مالی برای افزایش تولید داخلی نیمه رساناها از طریق شرکتهای داخلی و خارجی آغاز کرد.

گام تازه ژاپن برای افزایش تولید داخلی تراشه

روزنامه یومیوری به نقل از منابع آگاه گزارش کرد فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قصد دارد لایحه ای را برای این منظور در سال 2021 ارائه کند.

دولت ژاپن تحت بودجه مکمل امسال چند صد میلیارد ین برای ایجاد منابع مالی در سازمان دولتی حمایت از تحقیقات و توسعه فناوری صنعتی و انرژی اختصاص خواهد داد. شرکتهایی واجد دریافت این کمک خواهند بود که تولید تراشه را در زمان کمبود عرضه افزایش دهند. دولت ژاپن احتمالی برای نیمی از سرمایه گذاری یک تریلیون ینی شرکت TSMC برای ساخت کارخانه تراشه سازی سوبسید می دهد.

کمبود جهانی تراشه در صنایع مختلف از خودروسازی تا سرگرمی رشد اقتصاد جهان را که در حال احیا از تبعات پاندمی کووید 19 است، آهسته کرده است. شرکت تراشه سازی TSMC تایوان اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد یک کارخانه تراشه در منطقه کوماموتوی ژاپن احداث خواهد کرد و یک شرکت زیرمجموعه سونی سهامدار حداقلی در آن خواهد بود. انتظار می رود این کارخانه نیمه رساناها برای خودروها، حسگرهای تصویری دوربین و محصولات دیگر تولید کند و احتمالا فعالیتش را تا سال 2024 آغاز می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این لایحه توانایی دولت برای ردگیری مبدا تجهیزات رایانه ای که خریداری می کند را تقویت می کند. هدف نهایی دولت ژاپن جلوگیری از ورود دستگاههای رایانه ای ساخت چین پیش از نصب شدن آنهاست.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2103

به "گام تازه ژاپن برای افزایش تولید داخلی تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام تازه ژاپن برای افزایش تولید داخلی تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید