معرفی تعدادی از عجیب ترین بستنی ها در دنیا

به گزارش تور آلمان ارزان، بستنی، یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهانست که در بین مردم نقاط مختلف جهان بسیار پرطرفدار بوده و تمام گروه های سنی از کودک گرفته تا بزرگسال به آن علاقمندند. بستنی ها در طعم، رنگ و شکل های متفاوت به مشتریان ارائه می شوند. بستنی های وانیلی، زعفرانی، کاکائویی و میوه ای پرطرفدارترین انواع بستنی ها بوده که به صورت جعبه بندی، کاسه ای، چوبی، قیفی یا به صورت اسکوپی در ظرف های کوچک برای خوردن آماده می شوند. این بستنی های خوش آب و رنگ، گاهی اوقات نیز در کنار خوردنی های خوشمزه دیگر به صورت ترکیبی برای افراد سرو می شوند. معجون ها، آب میوه بستنی ها، شیک ها و ... دسرهای خوشمزه دیگری هستند که از ترکیب بستنی با مواد دیگر تهیه می گردند. در کنار این ترکیبات خوشمزه و دوست داشتنی، لیست دیگری از بستنی های عجیب و غریب وجود دارند. تولیدکنندگان عجیب ترین بستنی ها در جهان از مواد خاص و نامعمول در ترکیب بستنی های خود بهره برده و طعمی عجیب اما پرطرفدار ایجاد نموده اند. سیر، بیکن، گوشت اسب، گوشت ماهی، خاویار و ... مواد غیرمتعارفی هستند که در جالب ترین بستنی های جهان استفاده می شوند.

معرفی تعدادی از عجیب ترین بستنی ها در دنیا

بستنی سیر

جشنواره سیر گیلروی (gilroy garlic festival) یک جشنواره غذایی است که همه ساله در شهر گیلروی آمریکا برگزار می گردد. این شهر یکی از محبوب ترین فراورینماینده های سیر در جهان هست. طعم سیر برای اولین بار در این جشنواره به بستنی اضافه شد و مورد استقبال بسیاری از شرکت نمایندگان نهاده شد. در این نوع بستنی علاوه بر مواد اولیه معمول، چند حبه سیر به صورت رنده شده یا خرد شده به بستنی اضافه می گردد و طعمی خاص و متفاوت به آن می دهد. افراد زیادی هستند که طعم سیر را بسیار دوست دارند و از آن در اغلب غذاهای خود استفاده می نمایند، اما طعم سیر در بستنی کمی عجیب به نظر می رسد.

بستنی بیکن آب نباتی

بیکن یکی از خوراکی های مشهور جهان بوده که در بعضی از کشورهای جهان به عنوان یک غذای رایج از آن بهره می برند. بستنی بیکن نوعی بستنی است که توسط شخصی با نام دیوید لبوویتز (David Lebovitz) ابداع شد. دیوید تکه هایی از بیکن را در کنار بستنی قرار داده و در خصوص این مورد از عجیب ترین بستنی ها در جهان نیز کتابی را منتشر نمود.

بستنی گوشت خام اسب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ژاپنی ها علاوه بر ماهی خام، گوشت اسب را نیز به صورت خام مصرف می نمایند. این غذا که به صورت برش های نازک و کوچکی از گوشت اسب تهیه می گردد، باساشی (basashi) نام دارد. گوشت خام اسب از نظر مردم ژاپن بسیار خوشمزه بوده و هواداران بسیاری دارد. شیرینی پزی فوجتسودو در ژاپن نیز از علاقمندی مردم این کشور به گوشت خام اسب استفاده نموده و آن را در ترکیب بستنی مورد استفاده قرار داد. شاید این مورد از جالب ترین بستنی های جهان از نظر شما چندان خوردنی به نظر نرسد، اما قطعا برای ژاپنی ها دوست داشتنی است!

بستنی هگیس

هگیس (Haggis) یک ترکیب اسکاتلندی است که از سیرابی گوسفند، دل، جگر و قلوه بدست می آید. در واقع این غذا را می توان چیزی شبیه به جغور بغور ایرانی ها دانست. اسکاتلندی ها این ترکیب خوشمزه را در کنار مواد بستنی قرار داده و یک ترکیب جذاب و قابل قبول ایجاد نموده اند.

بستنی خاویار

خاویار قطب شمال در کنار زغال اخته نیوزیلند، طعمی ترش دارد که در کنار بستنی باهم یک ترکیب ترش و شیرین ایجاد می نمایند. افرادی که این مورد از بستنی های عجیب و غریب را ابداع و فراوری نموده اند، طعم آن را جذاب و فوق العاده می دانند. پیشنهاد می کنیم یک بار این بستنی را امتحان کنید تا بتوانید ادعای سازندگان آن را تائید یا رد نمایید.

بستنی چیپس و ماهی

بازار ماهی کی لس یکی از بازارهایی است که انواع ماهی های خوشمزه را برای مشتریان و بازدیدنمایندگان خود آماده نموده و برای آنان سرو می نماید. کافه این بازار در اقدامی خلاقانه، طعم شیرین بستنی را با طعم ماهی ترکیب نموده و یک ترکیب با عنوان بستنی چیپس و ماهی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این بستنی عجیب مورد علاقه بسیاری از مردم استرالیا نهاده شده و هواداران زیادی در این کشور دارد.

بستنی واسابی

واسابی (Wasabia japonica) یا ترب ژاپنی نوعی گیاه با مزه ای تند است که خوردن آن باعث سوزش چشم و بینی می گردد. ژاپنی ها از این گیاه برای تهیه سس استفاده می نمایند. سس واسابی اغلب در کنار سوشی، غذای سنتی مردم این کشور سرو می گردد. بستنی واسابی نوعی بستنی سبز رنگ بوده که از این گیاه در تهیه آن استفاده می گردد. این بستنی در رستوران یاکو در کشور فیلیپین تهیه شده و معمولا به همراه سوشی برای میهمانان ارائه می گردد.

بستنی شیرین بیان

از ریشه این گیاه در درمان بیماری هایی چون دردهای مفصلی، اختلالات خونی، مسائل گوارشی، ضعف عضلانی، تنظیم سیستم ایمنی بدن استفاده می گردد. فاسل منز نام فروشگاهی در ایالت آلاباما (Alabama) در آمریکا بوده که از این گیاه برای درست کردن بستنی استفاده می نماید. بستنی شیرین بیان رنگی نسبتا تیره دارد، اما طعمش شیرین و دوست داشتنی است.

بستنی اسپاگتی و پنیر

فروشگاهی در ونزوئلا وجود دارد که در آن بالغ بر 900 طعم از بستنی به فروش می رسد. یکی از این بستنی ها، بستنی اسپاگتی و پنیر است. نام این بستنی به دلیل ظاهر خلاقانه بر روی آن گذاشته شد. برای درست کردن بستنی اسپاگتی و پنیر، ابتدا بستنی وانیلی را به صورت رشته های اسپاگتی در می آورند. سپس، مقداری شربت توت فرنگی غلیظ را به عنوان سس گوجه فرنگی بر رویش ریخته و روی آن را نیز با پودر نارگیل به عنوان پنیر می پوشانند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1003

به "معرفی تعدادی از عجیب ترین بستنی ها در دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی تعدادی از عجیب ترین بستنی ها در دنیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از عجیب ترین بستنی ها در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید