هایکو ماس: ترکیه برای احیای روابط با اروپا، شهروندان آلمانی را آزاد کند

به گزارش تور آلمان ارزان، در پی ابراز تمایل وزیر امور خارجه ترکیه برای احیای روابط با اتحادیه اروپا، وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: آنکارا نمی تواند روابط خود با اتحادیه اروپا را احیا کند.

هایکو ماس: ترکیه برای احیای روابط با اروپا، شهروندان آلمانی را آزاد کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که ارزش لیر ترکیه در برابر دلار کاهش یافته و روابطش با آمریکا دچار تنش گردیده است، این کشور به دنبال احیای روابط با اتحادیه اروپا است. آلمان اعلام نموده است که 50 نفر از شهروندان این کشور بعد از سرکوب های انجام گردیده پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 در زندان ترکیه به سر می برند. تنها هفت نفر از آنها محکوم گردیده اند. هم چنین 35 نفر دیگر نیز در ترکیه ممنوع الخروج هستند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که قرار است در چند روز آینده به آنکارا برود در حاشیه دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا اظهار داشت: در درجه اول باید این پرونده ها حل گردد.

وی ادامه داد: این مساله می تواند گامی پیش رو برای عادی سازی روابط با آلمان و حتی اتحادیه اروپا باشد.

قرار است وی در سفر دو روزه اش به آنکارا و استانبول که از روز چهارشنبه شروع می گردد، این مساله را مطرح کند.

در ادامه هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر ترکیه احتیاج به کمک مالی داشته باشد آیا اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش لیر ترکیه کمک خواهد نمود، گفت: در درجه اول ترکیه باید شرایط لازم برای عادی سازی روابط انجام دهد. اکنون توپ در زمین دستگاه قضایی ترکیه است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در وین اظهار داشت: اتحادیه اروپا در درک چالش های امنیتی ترکیه ناکام مانده است.

وی به خبرنگاران اظهار داشت: ما هیچ مشکلی با اتحادیه اروپا نداریم. ما بخشی از قاره اروپا هستیم. البته ما برخی اختلاف نظرها با اتحادیه اروپا به خصوص بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 داریم، تدابیر اتخاذ گردیده از سوی ما توسط اروپا درک نمی گردد. با این حال اکنون ما خواستار عادی سازی روابط هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 96

به "هایکو ماس: ترکیه برای احیای روابط با اروپا، شهروندان آلمانی را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: ترکیه برای احیای روابط با اروپا، شهروندان آلمانی را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید