واردات خودروهای خارجی با سوخت الکل!

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، بعضی کشورها از جمله برزیل و ژاپن خودروهایی طراحی کردند که با سوخت الکل اتیلیک راه می فرایند.

واردات خودروهای خارجی با سوخت الکل!

دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو در این مورد شرح داده است: چند کشور با فراوری خودروهایی که سوخت آن الکل است توانستند نظر مردم به مصرف این خودروها را جلب نمایند. ما هم در دولت سیزدهم در نظر داریم، خودرو خارجی با سوخت الکل وارد کنیم.

مهدی دادفر به خبرنگاران گفت: تا زمانی که بازار واردنمایندگان خودروهای خارجی با انحصارگران یکی است ما هیچ گاه در واردات خودروهای بروز بنزینی به کشور پیروز نمی شویم. بنابراین در دولت رئیسی قصد داریم فضای کار را تغییر دهیم.

او اظهار کرد: قطعا واردات خودروهایی که با انرژی تجدیدپذیر فعالیت دارند، برای سلامت شهر و شهروندان هم خوب است، چرا که مقدار استفاده از آلاینده ها پایین تر است.

دادفر همچنان خودروسازان را مقصر اصلی عدم واردات خودروهای خارجی دانست و گفت: برای واردات خودروهای برقی، انرژی آن به وسیله بخش خصوصی تامین می گردد. البته با این راهکارها دوباره خودروسازان مانعی برای واردات این خودروها می شوند.

استفاده از الکل به اسم سوخت خودرو، ایده تازه ای نیست و از دهه 1970 میلادی، طرح هایی در این زمینه وجود داشته و بیشتر خودروهای مدرن مجهز به سیستم فلکس هستند که صاحبان خودرو می توانند به سلیقه خود باک را با بنزین پر نمایند یا با الکل.

دنیای اقتصاد هم در این باره نوشته است: برزیل به داشتن اتومبیل هایی مشهور است که با اتانول کار می نمایند، در دهه 70 برزیل به مقدار کافی نفت فراوری نمی کرد و قیمت نفت خیلی بالا بود. هر واحد بنزین در برزیل با یک چهارم اتانول مخلوط می گردد!

برای مطالعه بیشتر گزارش ماشین های برقی به ایران می آید؟ را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1929

به "واردات خودروهای خارجی با سوخت الکل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات خودروهای خارجی با سوخت الکل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید