پروتکل های پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون ، ویروس نو کرونا

به گزارش تور آلمان ارزان، باز هم ویروس کرونا دنیای گردشگری را سورپرایز کرد! این بار امیکرون باز هم پروتکل های بهداشتی در پروازها را تشدید کرد. به همین علت اطلاعیه تازه سازمان هواپیمایی کشوری را که به ایرلاین ها ابلاغ شده بررسی می کنیم.

پروتکل های پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون ، ویروس نو کرونا

پروتکل های پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از رسسی سازمان هواپیمایی کشوری:

در پی شیوع سویه نو ویروس کرونا به نام امیکرون ورود از هفت کشور را در مرحله نخست ممنوع کردیم و از پروازهای مستقیم و غیر مستقیم برنامه ای و حتی موردی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه برای نظارت بر این مسئله و پیشگیری از ورود این سویه نو بسیار سختگیرانه عمل کرده و خواهیم کرد، افزود: البته به گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود این ویروس به کشور مانند دیگر سویه های کرونا اجتناب ناپذیر است اما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و سیاست های ابلاغی هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بهترین راهکار برای مقابله با سویه نو و دیگر انواع کرونا پیشگیری از آن و واکسیناسیون است که حرف اول را می زند. اما پروتکل های بهداشتی مانند ارائه کارت واکسن و تست PCR به دقت اجرایی شده و خواهد شد. به عنوان مثال پذیرش مسافران از کشورهای هفت گانه آفریقای جنوبی، موزامبیک، زیمباوه، بوتسوانا، لسوتو و آسواتینی ممنوع شده است و برای خروج مسافران به این مقاصد نیز محدودیت های سختگیرانه ای در نظر گرفته شده است.

محمدی بخش با بیان اینکه فهرست کشورهای ممنوعه ممکن است افزایش پیدا کند که البته بسته به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست، افزود: با توجه به اینکه ویروس امیکرون کرونا در کشورهای دیگر و حتی برخی همسایگان ایران نیز شناسایی شده و شیوع پیدا کرده است، اگر کسی از کشورهای دیگری که این ویروس در آنجا مشاهده شده نیز بخواهد به کشور وارد گردد، در وهله نخست باید تست منفی PCR خود را ارائه دهد و در قرنطینه به مدت 14 روز باقی خواهد ماند. البته همین پروتکل برای اتباع ایرانی نیز اجرایی خواهد شد و آن ها نیز در صورت لزوم باید در قرنطینه بمانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای پروازهای داخلی نیز محدودیت هایی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: در این حوزه پروتکل نوی ابلاغ نشده است و موضعی درباره آن نداریم. از سوی دیگر با توجه به بحث واکسیناسیون محدودیت پذیرش 60 درصدی سفرها برنمی گردد اما باید مراقبت کنیم و هدفمند و هوشمند نسبت به حمل و نقل عمل کنیم و بخش حمل و نقل هوایی هم تابع سیاست ها و پروتکل های اجرایی است.

بیشتر بخوانید …

لغو پروازهای آفریقای جنوبی | ادامه سورپرایزهای کرونایی

مقررات ورود گردشگران خارجی به ایران | سخت گیری های کرونایی

سامانه دریافت کارت دیجیتال واکسن برای مسافرت به خارج از کشور راه اندازی شد

اطلاعات نو درباره تور واکسن کرونا ارمنستان برای گردشگران ایرانی

ارمنستان در تابستان؛ یک تیر و چند نشان

تصمیم روسیه برای گردشگری واکسیناسیون

ایرلاین های فعال در دوره کرونا کدام ها هستند و به چه مقاصدی پرواز دارند؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2152

به "پروتکل های پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون ، ویروس نو کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون ، ویروس نو کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید