کارشناس اتریشی: سیستم درمان کاملا تجاری بحران کرونا در آمریکا را مرگبارتر نموده است

به گزارش تور آلمان ارزان، یک کارشناس اتریشی سیستم بهداشت و درمان آمریکا را کاملا تجاری و بر مبنای سودآوری ارزیابی کرد و این مسئله را عامل مرگبارتر شدن کرونا در این کشور دانسته و همچنین گفت که ترامپ دموکراسی را دوست ندارد.

کارشناس اتریشی: سیستم درمان کاملا تجاری بحران کرونا در آمریکا را مرگبارتر نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تیموتی دیوید اشنایدر، از اساتید و تاریخدانان برجسته اتریشی و نویسنده کتاب بیماری آمریکایی در مصاحبهیی با نشریه دی سایت آلمان انتقاد شدیدی به سیستم بهداشت و سلامت در آمریکا وارد نموده و از تجربه درمان خود در یکی از بیمارستان های این کشور گفته و تاکید نمود که پزشکان خطاهایی را مرتکب شدند که مرا تا حد مرگ رساند.

وی اضافه کرد: بعضی همکاران من را سرزنش کردند که چرا وقتی در اورژانس بودم با مراجع و مقامات صاحب قدرت (که می شناختم) تماس نگرفتم. وی این مسئله را حیرت آور دانست که بیمارستان ها در آمریکا تنها در صورت حمایت بیمار از طرف شخصی قدرتمند به خوبی برای او کار می نمایند.

این تاریخدان برجسته اتریشی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: وقتی شما در یک بیمارستان آمریکایی بستری هستید باید کاملا متفاوت فکر کنید و دائما مراقب باشید که آیا پزشکان و پرستاران از دلایل اقتصادی کار می نمایند و یا برای آن ها مسئله سلامت شما مطرح است.

وی مشکل اساسی سیستم بهداشت و سلامت آمریکا را این دانست که برای سودآوری کار می نماید. به گفته اشنلیدر این مسئله نه تنهااز نظر جسمی بلکه از نظر روحی شهروندان را تحت تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: بنابراین کسانی که به مراقبت های پزشکی در آمریکا دسترسی دارند می دانند که این را با هزینه دیگران در اختیار دارند. به ویژه در دوران شیوع کرونا ما می فهمیم که این امر برای زندگی آمریکایی ها به چه معناست. تقریبا حدود نیمی از آمریکایی ها این احساس را دارند که آن ها نمی توانند به بیمارستان بروند چرا که توان اقتصادی آن را ندارند. این مسئله بحران کرونا در آمریکا را مرگبارتر نموده است.

اشنایدر در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: به ندرت امکانی برای اجرای یک طرح اضطراری اقتصادی از جمله در زمینه تست گیری و یا چیز دیگری وجود دارد. یک سیستم پزشکی کاملا تجاری همواره در مواقع بحرانی شکست می خورد. وی تجربه شخصی خود را دلیلی بر صحت این موضوع دانست.

این تاریخدان برجسته اتریشی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: در هر صورت یک سیستم بهداشت معیوب دموکراسی را دشوارتر می نماید و نقاط ضعف دموکراسی هم مراقبت های بهداشتی را دشوارتر می نماید. آمریکا تحت نژاد پرستی ساختاری رنج می برد. این شرایط برای انسان هایی که سفید پوست نیستند انتخاب را دشوارتر می نماید. این شرایط ساخت یک دولت رفاهی را پیچیده تر می نماید. این شرایط ترس و ناآرامی ایجاد می نماید و جامعه را به سمت استبداد کشانده و از دموکراسی دور می نماید.

این تاریخدان اتریشی از بدتر شدن شرایط آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ سخن گفته و توضیح داد: اوضاع امروز بسیار بدتر از سال 2017 است. نابرابری های ثروت بیشتر است. دسترسی به اخبار منطقه ای بدتر است و نژاد پرستی هم علیه سیاهپوستان و هم مهاجران افزایش پیدا نموده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه ترامپ را یک دموکرات ندانسته و گفت: او دموکراسی را دوست ندارد. او ده ها بار گفته است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آینده را نمی پذیرد. ترامپ این مسئله را آشکار نموده است که او باید تصمیم بگیرد که چه کسی برنده شده و چه کسی بازنده است.

این تاریخدان آمریکایی با ابراز امیدواری درباره ایجاد تحولاتی در آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری همچنین اصلاح سیستم انتخاباتی را ازاولویت های این کشور دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1408

به "کارشناس اتریشی: سیستم درمان کاملا تجاری بحران کرونا در آمریکا را مرگبارتر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس اتریشی: سیستم درمان کاملا تجاری بحران کرونا در آمریکا را مرگبارتر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید