کرملین: آمریکا تمایلی برای حل مناقشه داخلی در اوکراین ندارد

به گزارش تور آلمان ارزان، سخنگوی کرملین با اشاره به عدم هر نوع پیشرفتی در حل و فصل مناقشه دونباس، تأکید کرد: آمریکایی ها اگر می خواستند می توانستند از نفوذ خویش بر مقامات اوکراین برای یاری به اجرای توافقات مینسک استفاده نمایند.

کرملین: آمریکا تمایلی برای حل مناقشه داخلی در اوکراین ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا با توجه به نفوذ خود بر مقامات کی یف می تواند به اجرای توافقات مینسک در جهت حل و فصل مناقشه نظامی داخلی در اوکراین یاری نمایند، ولی تا به امروز چنین کاری نکرده است.

پسکوف در کنفرانسی مطبوعاتی در این باره گفت: تا آنجا که ما مشاهده می کنیم، مقامات واشنگتن تأثیر بسیار زیاد و واقعی بر فرایند اتفاقات در اوکراین داشته و ایالات متحده نفوذ قابل مشاهده ای بر تصمیمات اتخاذ شده از سوی مقامات کی یف دارد. با توجه به این واقعیت، مسلماً چنین درکی می گردد که مقامات آمریکایی اگر می خواستند می توانستند از نفوذ خود در جهت اجرای توافقات مینسک برای حل مناقشه نظامی دونباس استفاده نمایند. ولی آنها تا به امروز هیچ تمایلی برای استفاده از نفوذ خویش در این راستا نشان نداده اند.

علاوه بر این، سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران یادآور شد که با این دیدگاه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان کاملاً موافق است که پیشرفت در حل و فصل مناقشه دونباس از بین رفته است.

پیش از این روز آدینه منابع خبری آمریکایی خبر دادند که مقامات واشنگتن و مسکو در حال آنالیز امکان سفر ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی به روسیه هستند که اصلی ترین موضوع مطرح در مذاکرات وی با مقامات مسکو فرایند اوضاع در اوکراین خواهد بود. زمان دقیق انجام این سفر هنوز معین نشده است.

دیمیتری پسکوف در این کنفرانس خبری بعلاوه یادآور شد که نظریه برگزاری نشست سران 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنان در دستور کار است، ولی طرف روسی هنوز نتوانسته درک کند آیا ایالات متحده آمادگی شرکت در چنین نشستی را دارد یا خیر. به گفته وی، برگزاری این نشست سران به منظور آنالیز مسائل جدی کنونی در عرصه روابط بین الملل کاملاً لازم است.

سخنگوی کرملین بعلاوه در پاسخ به سئوال دیگری خاطرنشان کرد که مقامات مسکو قصد بازگشت به موضوع خرید کشتی های نظامی میسترال از فرانسه نداشته و چنین احتمالی در روسیه در حال آنالیز نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2016

به "کرملین: آمریکا تمایلی برای حل مناقشه داخلی در اوکراین ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: آمریکا تمایلی برای حل مناقشه داخلی در اوکراین ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید