کریستینا کخ پس از حضور رکوردشکن در ایستگاه فضایی به زمین بازگشت

به گزارش تور آلمان ارزان، کریستینا کخ (Christina Koch)، فضانورد ناسا، پس از نزدیک به یک سال حضور در ایستگاه فضایی بین المللی پنج شنبه به زمین بازگشت. او در سفر خود به فضا رکورد طولانی ترین حضور یک زن فضانورد در ایستگاه فضایی را شکست.

کریستینا کخ پس از حضور رکوردشکن در ایستگاه فضایی به زمین بازگشت

کریستینا کخ به همراه دو فضانورد دیگر در زمین های پوشیده از برف قزاقستان فرود آمد. یک فضانورد از آژانس فضایی اروپا (ESA) و یک فضانورد روس نیز در این ماموریت با فضاپیمای سایوز MS-13 به زمین بازگشتند.

گروهی از تیم بازیابی روسیه و همچنین گروه های پزشکی آژانس فضایی اروپا و ناسا به سرعت به محل فرود فضانوردان رسیدند تا به فضانوردان در خروج از فضاپیما کمک کنند و آزمایش های پزشکی لازم را انجام دهند. حضور طولانی مدت فضانوردان در ایستگاه فضایی و در شرایط بی وزنی باعث می شود آن ها در ابتدای بازگشت به زمین با مسائل حرکتی روبرو شوند.

کریستینا کخ 328 روز را در فضا گذراند و رکورد طولانی ترین زمان حضور یک زن فضانورد (در یک ماموریت) را شکست. دو فضانورد دیگری که به همراه کریستینا کخ به زمین بازگشتند 201 روز را در فضا گذرانده بودند.

کریستینا کخ 14 مارس سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. قرار بود او شش ماه بعد به زمین بازشود، اما در نهایت ماموریت او برای جمع آوری داده درباره اثرات فیزیولوژی سفر طولانی مدت به فضا تمدید شد. کریستینا کخ در ماه دسامبر رکورد پگی ویتسون را شکست. ویتسون در سال 2017 289 روز را در ایستگاه فضایی گذراند و پیش از کخ رکورددار طولانی ترین زمان حضور در فضا در میان فضانوردان زن بود.

کریستینا کخ اکنون پس از اسکات کلی، فضانورد ناسا که در سال 2016 340 روز در ایستگاه فضایی حضور داشت، رکورددار طولانی ترین زمان حضور در ایستگاه فضایی بین المللی (در یک ماموریت) است.

کریستینا کخ در دوران ماموریتش در ایستگاه فضایی در 210 پژوهش علمی مشارکت کرد. علاوه بر این او در 6 راهپیمایی فضایی نیز حضور داشت و در مجموع 42 ساعت و 15 دقیقه را در فضای آزاد و خارج از ایستگاه فضایی بین المللی گذراند. او در اولین راهپیمایی فضایی تمام زنانه تاریخ نیز شرکت کرد.

کریستینا کخ در 328 روز حضورش در ایستگاه فضایی 5248 بار به دور زمین چرخید و مسافتی در حدود 224 میلیون کیلومتر، معادل 291 سفر رفت و برگشت به ماه، را پیمود.

این سه فضانورد پس از فرود با بالگرد به یکی از شهرهای قزاقستان خواهند رفت و در مراسم سنتی استقبال شرکت خواهند کرد. از آن جا کریستینا کخ به همراه Luca Parmitano، فضانورد سازمان فضایی اروپا، به آلمان سفر خواهد کرد و پس از آن سفر خود را به هیوستون آمریکا ادامه خواهد داد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 956

به "کریستینا کخ پس از حضور رکوردشکن در ایستگاه فضایی به زمین بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستینا کخ پس از حضور رکوردشکن در ایستگاه فضایی به زمین بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید