آلمان 8 هزار نیرو برای مشارکت در بزرگ ترین رزمایش ناتو پس از جنگ سرد می فرستد

به گزارش تور آلمان ارزان، ناتو اعلام نموده که آلمان با بیشترین نیرو و تجهیزات در رزمایش نیزه سه شاخه که قرار است با حضور 40 هزار نیروی نظامی در نروژ و در اکتبر امسال میلادی برگزار گردد، حضور دارد.

آلمان 8 هزار نیرو برای مشارکت در بزرگ ترین رزمایش ناتو پس از جنگ سرد می فرستد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سفرای ناتو در مه گذشته درباره برگزاری این رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه، مسکو را نیز آگاه نموده اند. نروژ میزبان این رزمایش است و 8000 نیروی آلمانی در آن مشارکت خواهتد داشت.

ناتو تایید نموده که این رزمایش هوایی، دریایی و زمینی قرار است طی دو هفته و از 25 اکتبر برگزار گردد. در این رزمایش اعضای ناتو به علاوه فنلاند و سوئد نیز حضور دارند.

گفته می گردد که این بزرگترین مانور نظامی ناتو از زمان سرانجام جنگ سرد باشد و بالاترین حضور نظامی آلمان در یک مانور نیز هست.

نروژ و روسیه قریب به 200 کیلومتر مزر زمینی و دریایی دارند که در سراسر دریای برنت و اقیانوس شمالگان گسترده گردیده است.

از سال گذشته میلادی، 28 عضو ناتو چندین مورد رزمایش کوچک و بزرگ در لهستان و در کشورهای حوزه بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی برگزار نموده اند که در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 به روسیه است.

در همین حال، ایرینا نوواکووا، سخنگوی ناتو گفته است که هدف از استقرار 120 هواپیما، 70 ناو و 10 هزار خودروی نظامی در رزمایش ماه اکتبر، قرار دادن توانایی ائتلاف در بوته آزمایش برای انجام عملیات مشترک و دفاع از مردم و قلمروهاست.

وی ادامه داد، آلمان با بیشترین نیرو و تجهیزات در این رزمایش در کنار متحدان اصلی شامل آمریکا، کانادا و ایتالیا حضور دارد. آلمان یکی از اصلی ترین شرکت کنندگان در رزمایش مذکور در 2015 هم بود که در آن زمان 3000 نیروی خود را در آن شرکت داد.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آلمان گفته است نیروی واکنش سریع ناتو که از سال آتی میلادی توسط تیپ نهم زرهی آلمان مستقر در مونستر رهبری خواهد شد، در مرکز توجه رزمایش اکتبر است. گفته گردیده دلیل مشارکت بالا آلمان هم همین نقش رهبری نیروهای واکنش سریع باشد.

براساس گزارش های مقام های نروژی، رزمایش اصلی شامل فعالیت های پیشرفته در داخل و حوالی آب های ایسلند در اواسط اکتبر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 132

به "آلمان 8 هزار نیرو برای مشارکت در بزرگ ترین رزمایش ناتو پس از جنگ سرد می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان 8 هزار نیرو برای مشارکت در بزرگ ترین رزمایش ناتو پس از جنگ سرد می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید