آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ویتنام هستیم

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: سفیر ویتنام در ایران با اشاره به اینکه ویتنام به دنبال صادرات برنج کشورش به ایران است، گفت: آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ویتنام هستیم تا روابط این دو کشور تداوم یابد.

آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ویتنام هستیم

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، نوین هونگ تاک بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، با بیان اینکه برنج ایرانی نسبت به سایر برنج های کشور ویتنام مرغوب تر است، اضافه نمود: میزان فراوری سالانه برنج ویتنام بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه این کشور به دنبال صادرات برنج ویتنام به ایران است، گفت: تنها یک بار توانستیم برنج ویتنام را به ایران صادر کنیم که امیدواریم برنج ایرانی دوباره در کام مردم ویتنام قرار گیرد.

نووین هونگ تاک از سفیر قریب الوقوع نخست وزیر ویتنام به ایران اطلاع داد، اضافه نمود: در این سفر به نخست وزیر محترم کشور خود، برنج ایرانی خواهم داد.

سفیرویتنام در ایران گفت: دانشگاه کشاورزی ساری دارای نقش موثری در حوزه تبادلات علمی باشد و امیدواریم بتوانیم در این زمینه به تبادل استاد و دانشجو بپردازیم.

وی با بیان اینکه رشد دانشگاه در 41 سال اخیر بسیار سریع بوده است، اضافه نمود: ارتباطات کشاورزی ایران با ویتنام به وسیله دانشگاه کشاورزی باید تقویت شود.

این مسئول خارجی ویتنام با اشاره به اینکه ویتنام مشتاق مراودات مالی با ایران است، گفت: ایران شریک تجاری مطئمنی برای ویتنام بوده و باید این همکاری های تداوم یابد.

وی اضافه نمود: آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ویتنام هستیم تا روابط این دو کشور تداوم یابد.

سفیر سابق ایران در ویتنام نیز در این نشست با اشاره به اینکه رابطه ایران با ویتنام به 41 سال پیش برمی شود، گفت: در زمینه مسائل دانشگاهی نیز مشترکات خوبی داریم.

سید کمال سجادی با بیان اینکه انجمن دوستی ایران و ویتنام بسیار فعال بوده است، اضافه نمود: بیش از هشت ویتنامی به ایران برای آموزش زبان فارسی در جامعه المصطفی قم به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه ویتنام کشوری با 90 میلیون نفر جمعیت بوده و بازار خوبی برای ایران می تواند باشد، گفت: ویتنامی ها در تحقیقات برنج خوب ظاهر شده و می توانیم این دانش را در ایران نهادینه کنیم.

سجادی گفت: مسئولان ویتنام بسیار علاقمند همکاری و مراوده با ایران هستند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 484

به "آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ویتنام هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ویتنام هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید