آمادگی 27 کشور برای خرید واکسن اسپوتنیک-5 روسیه

به گزارش تور آلمان ارزان، معاون نخست وزیر روسیه از علاقه مندی 27 کشور برای خرید واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا اطلاع داد و جمهوری قزاقستان نیز بیش از دو میلیون دوز از این واکسن را دریافت خواهد نمود.

آمادگی 27 کشور برای خرید واکسن اسپوتنیک-5 روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، تاتیانا گالیکووا معاون نخست وزیر روسیه بیان کرد که 27 کشور دنیا، آمادگی خود برای خرید واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا که توسط متخصصین روسی فراوری شده، را ابراز نموده ا ند.

خانم گالیکووا این مطلب را در نشست روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اعضای دولت اظهار داشته و یادآور شد که بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه ، 27 کشور تا به امروز تمایل خود برای خرید واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا را اعلام نموده اند.

معاون نخست وزیر همچنین اضافه کرد که در حال حاضر سه موسسه صنعتی این کشور برای فراوری واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا، انتخاب شده اند.

در همین رابطه، دفتر مطبوعاتی کرملین نیز بیان کرد که شب گذشته ولادیمیر پوتین و جوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا در جریان مذاکراتی تلفنی، توافق کردند که دو کشور در زمینه فراوری واکسن های مناسب علیه ویروس کرونا، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

قزاقستان دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-5 از روسیه دریافت می نماید

در خبر دیگری گزارش شده، کریل دمیتری یف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه روز چهارشنبه بیان کرد که بر اساس توافق دوجانبه، بیش از 2 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا به جمهوری قزاقستان تحویل داده می گردد.

وی با اشاره به اینکه در آینده ممکن است حجم تحویل واکسن روسی به بیش از دو برابر افزایش یابد، اضافه کرد: در حال حاضر مقامات روسیه و قزاقستان در مورد تحویل بیش از 2 میلیون دوز واکسن روسی اسپوتنیک-5 به نورسلطان توافق نموده اند. البته در آینده ، به همراه شرکای خود، امکان افزایش حجم تأمین واکسن را به 5 میلیون دوز در نظر خواهیم گرفت.

پیش از این، وزارت بهداشت روسیه بیان کرد که انتخاب حدود 40 هزار نفر داوطلب برای مشارکت در مرحله سوم آزمایشات بالینی پس از ثبت واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا، از هفته آینده شروع می گردد. ضمن اینکه، محموله ای از این واکسن در سوم سپتامبر (13 شهریور ماه) در اختیار کلینیک های درمانی در شهر مسکو قرار خواهد گرفت و بلافاصله تزریق واکسن به داوطلبان در پایتخت روسیه شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1406

به "آمادگی 27 کشور برای خرید واکسن اسپوتنیک-5 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 27 کشور برای خرید واکسن اسپوتنیک-5 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید