ابتکار سفیر آلمان برای گشودن مسیری نو درگردشگری میان ایران وآلمان

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، در هفته های گذشته خبر گذراندن تعطیلات سفیر آلمان در ایران، مورد توجه رسانه ها و علاقه مندان به فرهنگ ایرانی در آلمان قرار گرفته است. آقای میشائل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود با عشایر بختیاری در دره کوهرنگ زاگرس همراه شد.

ابتکار سفیر آلمان برای گشودن مسیری نو درگردشگری میان ایران وآلمان

از دیدگاه توریست های اروپایی که برنامه ای برای گذراندن تعطیلات خود در کشورهایی نظیر ایران در سر می پرورانند، آشنایی نزدیک با فرهنگ ها و سنت های مناطق مختلف جغرافیایی کشور مقصد، بسیار قابل توجه است. از نگاه یک توریست سفر باید دربرگیرنده تجارب جالبی باشد به طوری که فرد قادر باشد همه آنها را در طول یک سفر چند روزه تجربه کند.

از جمله نکات قابل توجه برای یک توریست آشنایی با انواع غذا، آداب و رسوم و لباس های سنتی مناطق مورد نظر است چرا که قرار گرفتن در محیط های ناشناخته و جذاب از اهداف اصلی مسافرین خارجی است.

بر این اساس تصمیم سفیر آلمان در مورد گذراندن تعطیلات به همراه عشایر بختیاری بازتاب جالبی را در کشورش به همراه داشته است. از جنبه سیاسی و رسانه ای نیز، این انتخاب برشتولد به نوعی تاکید غیرمستقیم بر امنیت داخلی ایران و اشاره به زیبایی های ناشناخته این سرزمین که غالباً در رسانه های غربی کمتر به آن پرداخته می گردد، نیز بوده است.

این سفر از جهت آشنایی افرادی که هیچ نوع اطلاع کافی در خصوص سفر و زیبایی های داخل ایران ندارند، بسیار جالب و با اهمیت تلقی می گردد؛ به سر بردن در محیطی امن با میزبانانی بسیار گرم و صمیمی که نظیر آن را در کمتر نقطه ای از جهان امروز می توان یافت.

همزمان با انتشار این خبر، روزنامه اشپیگل اخبار دیگری در خصوص حضور توریست ها و مسافرین خارجی در ایران منتشر کرد. اشپیگل در یکی از مطالب خود، در مصاحبه ای با سخنگوی اپراتور توریستی مونیخ به موضوع علاقه مسافران اروپایی به سفر به ایران و کشورهای اطراف آن می پردازد.

فرانکو ایلیک به سوالات اشپیگل اینگونه پاسخ می دهد.

* در شرایطی که برخی از خطوط هوایی اروپایی شمار برخی پروازهای خود را محدود نموده اند، نتایج این دست اقدامات چه تاثیراتی بر روی احتیاج مسافرین گذاشته است؟

درست است که این موضوع سفر اروپاییان به ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است. اما از طرف دیگر ما نیز به هنگام گرفتن مثلاً خبر لغو یک پرواز به سمت ایران، گزینه های دیگر هوایی را به مسافران ارایه می دهیم.

* در سال های اخیر سفر به ایران مورد توجه بسیاری از آلمانی ها قرار گرفته است. تورهای به مقصد ایران، اغلب از سوی آلمانی ها رزرو می شوند. اما هم اکنون پس از مسئله یادشده تقاضا در چه حدی است؟

در یک سال اخیر تقاضاها در حد معمول بوده است ولی در چندین سال گذشته بخصوص سال 2015 تقاضای سفر به سمت ایران به اوج خود رسیده بود. ما در آن زمان دقیقاً 2650 میهمان داشتیم که برای سفر به این کشور تور رزرو نموده بوده اند. در سال 2016 نیز این تقاضا همچنان ادامه داشت ولی در سال گذشته (2017) تعداد 2250 مهمان داشتیم که در مقایسه با دو سال گذشته اندکی ریزش داشته است.

* چه نکته ای مانع از سفر علاقه مندان به گذراندن تعطیلات در ایران است؟

نکته اصلی تغییرات اقلیمی و آب و هوایی ایران است که چند سالی است این کشور را درگیر نموده است و این اتفاق عملاً سفر به این کشور را کمی سخت نموده است. البته وجود موانع برای سفر به برخی کشورها همواره وجود دارد و فقط مختص ایران نیست. به طور مثال ما متقاضیانی برای سفر به ترکیه داشتیم که تنها به علت سیاست های نادرست رجب طیب اردوغان تمایل خود را برای سفر به این کشور از دست داده اند.

در مورد ایران اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اغلب افراد علاقمند با وجود مشکلات اقلیمی، همچنان دوست داشته اند تا سفر خود را انجام دهند زیرا ایران یک مکان توریستی مناسب برای گردشگران است. مهمان نوازی ایرانیان نسبت به مسافران خارجی بسیار ویژه است. از نظر شرایط سیاسی و مواضع این کشور نیز باید دانست که این موارد تغییری نداشته و مانند سابق ادامه دارد. با توجه به کاهش ارزش ریال در داخل ایران، بازدید گردشگران خارجی از ایران به احاظ مالی بسیار مقرون به صرفه است. در نتیجه این موضوع و همچنین وجود تنوع اقلیمی و فرهنگی به نظر می رسد در سال های آتی ایران مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی خواهد شد.

شرح: گزارش فوق و گفتگوی یادشده را بخش رسانه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان از لینک های 1 و 2، به فارسی برگردانده و آن را برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 122

به "ابتکار سفیر آلمان برای گشودن مسیری نو درگردشگری میان ایران وآلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار سفیر آلمان برای گشودن مسیری نو درگردشگری میان ایران وآلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید