افتتاح و شروع ساخت چند طرح عمرانی در منطقه 6 شهرداری شیراز

به گزارش تور آلمان ارزان، شهردار شیراز گفت: 6 طرح عمرانی، فرهنگی، تفریحی در منطقه 6 شهرداری شیراز افتتاح و یا ساخت آن شروع شد.

افتتاح و شروع ساخت چند طرح عمرانی در منطقه 6 شهرداری شیراز

به گزارش از ، شهردار شیراز در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرداری منطقه 6 شیراز گفت: در شهر فضا های رها شده و گمشده شهری وجود دارد که گاهی دیده نمی شوند و با طراحی مناسب می توان آن ها را تبدیل به فضا هایی زنده و پویا برای استفاده شهروندان تبدیل کرد.

حمید رضا اسماعیلی شهردار منطقه 6 شیراز هم در این آیین گفت: احداث فضا های شهری و بهسازی فضا های بدون استفاده شهری در چند سال گذشته از برنامه های شهرداری بوده و به همین دلیل جلوخان باغ عفیف آباد، پیاده راه مصلی نژاد و فضای شهری خیابان چنچنه را در منطقه یک احداث کردیم.

اسماعیلی اضافه نمود: یکی از اراضی بلا استفاده در بلوار فرهنگ شهر بود که طراحی آن اجرا شد و بوستان فرهنگ نامگذاری شد و باغ فرهنگ هم در نبش خیابان شهید کسایی بهسازی و به نام بوستان کتاب نامگذاری شد.

شهردار منطقه 6 شیراز اسم کرد: بوستان سه کنج هم با طراحی زیبا و باکیفیت در یک فضای بلااستفاده شهری احداث شده است و شهرداری به جای اینکه در این زمین مجوز احداث تجاری و مسکونی دهد و چندین میلیارد اعتبار کسب کند، پارکی زیبا برای استفاده شهروندان احداث نموده است.

اسماعیلی اضافه نمود: در این بوستان از مصالح با کیفیت با طراحی ویژه، کاشی های زیبا و لعاب خورده، روشنایی مناسب، طراحی فضای سبز زیبا بهره برده شده است.

او یکی از مسائل خیابان شهید کسایی را روشنایی این خیابان دانست و گفت: 70درصد روشنایی آن تامین شده است و پیاده روسازی آن هم در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش، پروژه بهسازی بوستان کتاب شیراز واقع در بلوار شهید رجایی با هزینه 7 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 1500 متر مربع، پارک چهار هکتاری کوکب شیرازی با هزینه 25 میلیارد ریال دارای سه کیلومتر راستا پیاده روی در میدان احسان، بولوار پرستار، خیابان شهید بانشی پشت بیمارستان بعثت، پارک سه کنج با هزینه اجرای 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در بولوار شهید کسایی روبروی خیابان پزشکان دارای طراحی ویژه کفسازی، محوطه سازی و بدنه سازی، آبنما به طول 90 متر، فضای سبز، زمین بازی بچه ها، پارک فرهنگ با هزینه اجراى 8 میلیارد ریال از جمله پروژه های شهرداری منطقه 6 شیراز بود که افتتاح شدند، بعلاوه کلنگ باغ کتاب به اسم یک مجموعه چند منظوره فرهنگی با موضوع کتاب در بولوار شهید کسایی تقاطع خلبانان به زمین زده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1986

به "افتتاح و شروع ساخت چند طرح عمرانی در منطقه 6 شهرداری شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و شروع ساخت چند طرح عمرانی در منطقه 6 شهرداری شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید