امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد گسترش مناسبات ایران و ایتالیا باشیم

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: وزیرامورخارجه کشورمان گفت: امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد گسترش مناسبات ایران و ایتالیا باشیم.

امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد گسترش مناسبات ایران و ایتالیا باشیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، لاپو پیستلی، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا که در رأس هیأتی در تهران به سر می برد روز سه شنبه با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

صالحی در این دیدار ضمن اشاره به روابط محبت آمیز و تاریخی ایران و ایتالیا گفت که ایران و ایتالیا شرکای تجاری عمده هستند و ابراز اطمینان کرد در دوره دولت جدید شاهد رشد و گسترش روز افزون مناسبات دو کشور در کلیه زمینه ها به ویژه در بخش تجاری و مالی باشیم.

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد غرب با درک متقابل از این فرصت استفاده نموده و درباره رویکرد و دیدگاهش نسبت به ایران مستقل تصمیم بگیرد چرا که ایران به عنوان یک قدرت عمده منطقه ای باثبات ترین کشور منطقه است که دارای منابع غنی انرژی، بازار بزرگ و محل ترانزیت کالاست.

صالحی اضافه کرد: ایران کشوری متمدن، دارای سیستم سیاسی مستقر مبتنی بر مردم سالاری دینی به دنبال تأمین صلح و ثبات در منطقه است و منافع ملی ما ایجاب می نماید صلح و ثبات در منطقه برقرار باشد.

وی اضافه کرد: ایتالیا با توجه به روابط تاریخی اش با ایران نسبت به توسعه روابط اقدام کند و ما آماده هرگونه همکاری در زمینه دوجانبه و منطقه یی از جمله در عراق و افغانستان هستیم و از این همکاری علاوه بر دو کشور سایر کشورهای منطقه نیز منتفع خواهند شد.

معاون وزیر خارجه ایتالیا نیز با ابراز خشنودی از این دیدار اظهار کرد: دولت و مقامات ایتالیا جزو اولین کشورهایی بودند که پیروزی رییس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند و دیدگاه های ما نسبت به مسائل منطقه ای به ایران نزدیک است و سعی می کنیم با همکاری مشترک در زمینه مسائل و مسائل منطقه ای در افغانستان، عراق و حتی بحران سوریه اقدامات موثری انجام دهیم و در این راستا به همکاری ایران به عنوان یک کشور عمده در منطقه احتیاج داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 465

به "امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد گسترش مناسبات ایران و ایتالیا باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد گسترش مناسبات ایران و ایتالیا باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید