بورس به فرایند صعودی بازگشت

به گزارش تور آلمان ارزان، بازار سرمایه امروز چهارشنبه 21 اسفند ماه نخستین دقایق معاملات خود را منفی شروع کرد اما به مرور تغییر جهت داد و شاخص بورس بعد از سه روز افت در جهت افزایشی نهاده شد.

بورس به فرایند صعودی بازگشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بازار سرمایه از نخستین روز هفته جاری به دلیل کاهش بی سابقه قیمت نفت و ترس فعالان بازار از ابلاغیه های جدید سازمان بورس در جهت نزولی نهاده شد، این دو عامل در کنار یکدیگر زمینه افت پرشتاب شاخص بورس در سه روز معاملاتی هفته سوم اسفند ماه را فراهم کرد.

جلسه روز گذشته شورای عالی بورس و صحبت های وزیر اقتصاد و دارایی درخصوص دامنه نوسان بورس و حمایت دولت از این بازار جهت امروز بازار را تغییر داد و شاخص بورس را وارد فاز صعودی کرد.

شاخص بورس تا لحظه تنظیم این خبر (11:09) با یک هزار و 867 واحد افزایش، به عدد 521 هزار و 714 واحد رسید.

براساس این گزارش تا این لحظه همه شاخص های اصلی بورس مانند شاخص قیمت (وزنی - ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول به جز شاخص بازار دوم در کنار شاخص کل با افزایش همراه شده اند.

تا به امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، بانک ملت (وبملت)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، ایران خودرو (خودرو)، بانک پاسارگاد (وپاسار) و بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، بانک پارسیان (وپارس) وبانک تجارت (وتجارت) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1063

به "بورس به فرایند صعودی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس به فرایند صعودی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید