بیش از 10 هزار همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور ثبت شد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) یکی از شاخص ترین و پیروز ترین کوشش ها برای ترغیب نخبگان و سرآمدان علمی ایرانی است که برای تحصیل و کار در دیگر کشورها حضور دارند. توانمندان و متخصصانی که می توانند نقشی موثر در ارتقای سطح علمی و فناورانه کشور داشته باشند.

بیش از 10 هزار همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور ثبت شد

به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی این برنامه کوشش نموده است تا فرایند بازگشت یا همکاری متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و پژوهشی را تسهیل کند. بر همین اساس تا به امروز 10 هزار و 123 همکاری پیروز در این سامانه به ثبت رسیده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به عوارض عدم بازگشت و از دست دادن توان و تخصص سرآمدان علمی کشور، اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir) را شروع نموده است.

این برنامه به دنبال حل مسائل و موانعی است که اجازه همکاری این افراد با کشور را نمی دهد یا دسترسی مراکز علمی و تخصصی داخلی به توان این افراد را مشکل نموده است.

اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در طی 5 سال متوالی منجر به همکاری متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور با بیش از 150 مرکز علمی و فناوری شامل برترین دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان منتخب داخلی در کمترین زمان ممکن شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1893

به "بیش از 10 هزار همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 10 هزار همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید