طراحی و فراوری سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای تامین احتیاج داخلی، طراحی و فراوری سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور در یکی از مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در دستور کار نهاده شد.

طراحی و فراوری سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور

به گزارش خبرنگاران، دکتر مجید ممیزان با بیان اینکه شرکت های فناور و دانش بنیان مسقر در پارک علم و فناوری دانشگاه از روزهای نخست شیوع کووید-19 با تمام توان در راستای مقابله با این بیماری کوشش نموده اند خاطر نشان کرد: این شرکت ها علاوه بر فراوری ماسک و محلول های ضد عفونی، اجرای طرح هایی در راستای خود کفایی کشور و کاهش احتیاج مراکز درمانی به ملزومات و تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: طراحی و فراوری سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه همچون نبض، درجه حرارت بدن، اکسیژن خون شریانی و ... با هدف کاهش بار ورودی مراجعین به بیمارستان ها از جمله طرح هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدطراحی و فراوری ماسک های N95 با فیلتر های قابل تعویض و چند بار مصرف را از دیگر طرح های در حال انجام در پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: با اجرای این طرح هزینه مصرف کننده در زمینه ماسک فیلتر دار به طور چشمگیری کاهش می یابد.

دکتر ممیزان ،فرمولاسیون و فراوری مواد ضد عفونی کننده بدون الکل و ترجیحا بر پایه آب و سازگار با پوست،فراوری دستگاه های ونتیلاتور پر تابل و کنترل از راه دور ، طراحی و ساخت دستگاه های ضد عفونی کننده هوا بر پایه UV و اوزون با کاربری در بخش های آی سی یو بیمارستانی ،طراحی و فراوری دستگاه های ضد عفونی کننده مه پاش جهت ورودی سازمان ها و ادارات و طراحی و فراوری سواپ نمونه گیری از ته حلق برای افراد مشکوک، از دیگر پروژه ها و طرح های در دست اقدام شرکت های فناور مستقر در مراکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1241

به "طراحی و فراوری سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و فراوری سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید